Malrom !!!! Vad gör jag nu ?

#1 - 1 februari 2008 10:52
Hubba !

Har 4 st av den här lille gynnaren.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1047

Aldrig riktigt brytt mig om om det är honor eller hanar.

Igårkväll sitter jag med kaffekoppen och kollar på karet.

Sitter där och framför allt beundrande mina VF Spetsnosar.

Hmmmm.....vänta nu.

Varför ligger det två st http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1047
halvägs utanför sina grottor och viftar på rumpan ?

Fram med ficklampan.

Se på f-n !!!!

Romklasar i två grottor !!!!
(en längst till höger, en annan längst tillö vänster i karet)

Har ingen aning om när de la romen.

Men vad gör jag nu ??

Vilken mat skall deras yngel ha om det kommer så långt ??
#2 - 1 februari 2008 12:05
Grattis :D

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men väntar med spänning på svar av de som kan:)
#3 - 1 februari 2008 12:09
jag oxå.....
#4 - 1 februari 2008 13:05
Ja du i början så behöver dem inte foder då de har sin gulesäck, därefter så vet jag inte, en metod som kan funka är att hälla hetvatten i ett glas och kasta i en algtablett sen mosa den till "pulver" med en sked.

Därefter så lägger du handen över glasets topp. Lägger in glaset i karet och häller ut "pulvret" där malarna oftast brukar befinna sig. Detta leder ju till att de i princip kan "andas" in mat. Det blir ju super små partiklar som är lätt för dem att få i magen :)
#5 - 1 februari 2008 13:23
Amaro skrev:
Ja du i början så behöver dem inte foder då de har sin gulesäck, därefter så vet jag inte, en metod som kan funka är att hälla hetvatten i ett glas och kasta i en algtablett sen mosa den till "pulver" med en sked.

Därefter så lägger du handen över glasets topp. Lägger in glaset i karet och häller ut "pulvret" där malarna oftast brukar befinna sig. Detta leder ju till att de i princip kan "andas" in mat. Det blir ju super små partiklar som är lätt för dem att få i magen :)

skulle med andra ord oxå funka att suga upp algtablettsgojset ur glaset med en spruta och sedan spruta det över ynglen....

hur ofta isf per dag ??

Annons