Malmös mysigaste resturang

#1 - 24 oktober 2006 16:56
www.malmborgen.nu/sitestart.asp?page=swing
Sankt markus vinkällare.
#2 - 24 oktober 2006 17:11
En av Malmös dyraste måste man tillägga också.
#3 - 24 oktober 2006 17:12
smakar det så kostar det...Vi går dit en gång/år och det är värt det:)
#4 - 24 oktober 2006 17:17
Man ska verkligen kunna unna sig något nån gång.Vi brukar för det mesta åka till Köpenhamn och äta där är lite större utbud och mycket billigare eller så har man alltid Assars vid bilprovningen det brukar för det mesta bli där.
#5 - 24 oktober 2006 17:19
solbacka skrev:

har aldrig varit där......för mig är det Mando(plankstek) som gäller--går dit 1-2 ggr i månaden
#6 - 24 oktober 2006 17:22
rödtoppen skrev:
har aldrig varit där......för mig är det Mando(plankstek) som gäller--går dit 1-2 ggr i månaden
Är det inte dem som har rekordet att servera plankstek i Sverige :confused: väldigt god mat där också och Jensens mmmmm
#7 - 24 oktober 2006 17:23
Assars hallå???
Mando har jag varit på, en gång. Sankt Markus går man ju inte så ofta på:) Men otrolig service, trevliga, mysigt...god mat och vin. Deras menyer är bra där de har valt vin till maten (fast dyrt)
#8 - 24 oktober 2006 17:28
En annan är JP`S vid köpenhamnsgatan härlig mat
#9 - 24 oktober 2006 17:31
z-grillen vid preem har godare hamburgare är assars fast där finns det ju ingen stanns att sitta...
#10 - 24 oktober 2006 17:33
JP´S vet jag inte vad det är, finns hemsida?
Jensens ska vara som mc donalds fast med kött, stökigt och bullrigt, kladdigt och smutsigt:( Jag har inte varit där men andra har berättat.
#11 - 24 oktober 2006 17:34
solbacka skrev:
z-grillen vid preem har godare hamburgare är assars fast där finns det ju ingen stanns att sitta...
Det säger alla som bor där har aldrig ätet där var där en gång men det var för lång kö så jag struntade i det ,det var ca 4 år sedan kanske borde testa en gång till:D :D
#12 - 24 oktober 2006 17:37
solbacka skrev:
JP´S vet jag inte vad det är, finns hemsida?

Jensens ska vara som mc donalds fast med kött, stökigt och bullrigt, kladdigt och smutsigt:( Jag har inte varit där men andra har berättat.
Stämmer precis din förklaring om Jensens men det är god mat och billigt.JP´s ligger på slottsstaden nära Kronprinsen.
#13 - 24 oktober 2006 17:38
Men vill man gå på resturang och bli uppassad, äta god mat och ha mysigt med sin man så finns det ingen bättre än st Markus. Eller? Vi har funderat på någon annan men inte hittat någon bra i Malmö.
#14 - 25 oktober 2006 09:44
Både trevligt och god mat. Fat inte i den st Markus klassen precis...

http://www.bullen.nu/
#15 - 25 oktober 2006 11:49
Var på s:t markus härom månaden med företaget. Allt som sagt stämmer bra.

buffén kostar 288 kr och det tycker jag man skall kunna unna sig en gång om året.

När det gäller malmös godaste pizza tycker jag att Alanya vid drottningtorget ligger bra till. Speciellt luncherbjudandet då allt kostar 45 kr och läsk och sallad ingår. Deras kebabpizza är lätt stans godaste.
#16 - 25 oktober 2006 11:53
mohlin skrev:
Både trevligt och god mat. Fat inte i den st Markus klassen precis...

http://www.bullen.nu/

Ser mysigt ut...
#17 - 25 oktober 2006 11:54
kanotisten skrev:
Var på s:t markus härom månaden med företaget. Allt som sagt stämmer bra.

buffén kostar 288 kr och det tycker jag man skall kunna unna sig en gång om året.

När det gäller malmös godaste pizza tycker jag att Alanya vid drottningtorget ligger bra till. Speciellt luncherbjudandet då allt kostar 45 kr och läsk och sallad ingår. Deras kebabpizza är lätt stans godaste.

Går man ut en gång om året med sin man så äter man inte pizza ;) sedan spelar det inte roll hur god den är...
#18 - 25 oktober 2006 11:58
solbacka skrev:
Går man ut en gång om året med sin man så äter man inte pizza ;) sedan spelar det inte roll hur god den är...

jag syftade på S.t Markus om det med en gång om året :)
#19 - 25 oktober 2006 11:59
Ok! Visst är där mysigt där nere!
#20 - 25 oktober 2006 12:03
jodå, det är mysigt, men jag fick lite klaustrofobisk känsla där nere. Sen är det inte kul att trängas med 30 pers i kön vars enda mål i livet verkar vara att komma först i buffékön eftersom annars går jorden under (eller så tror de att maten tar slut)

men maten var extremt god och varierad
#21 - 25 oktober 2006 12:06
Vi brukar ta en meny och då blir man uppassad istället:) Inte roligt att trängas;)
#22 - 25 oktober 2006 12:07
Första gången vi var där blev man lite orolig att man inte skulle hitta ut.....eller hitta tillbaka när man har varit på toa;)
#23 - 28 oktober 2006 14:30
äääh... jag äter bara på ett ställe i malmö.... falafel no1
#24 - 28 oktober 2006 16:16
pester skrev:
äääh... jag äter bara på ett ställe i malmö.... falafel no1
Vilket tragiskt liv måste jag säga:D
#25 - 28 oktober 2006 16:44
Bästa resturangen förutom hemma är Burger King;)
#26 - 28 oktober 2006 17:59
falafel nr1 och vegegården vid roseeum (vegansk buffé för en billig peng).
#27 - 29 oktober 2006 13:09
stene skrev:
Man ska verkligen kunna unna sig något nån gång.Vi brukar för det mesta åka till Köpenhamn och äta där är lite större utbud och mycket billigare eller så har man alltid Assars vid bilprovningen det brukar för det mesta bli där.

Hmm, Käkar du när under tiden du väntar på TAXI? :D
Detta med tanke på att den låg vid Bilprovingen:)

Ett ställe som jag gillar maten på är Plaka, på Södra Förstadsgatan, deras grillspett är mums OCH billigt!

Ska dit på onsdag...
//Calle
#28 - 29 oktober 2006 13:42
bena skrev:
falafel nr1 och vegegården vid roseeum (vegansk buffé för en billig peng).

De har vegetarisk meny på sankt Markus, fast billig??? Men det är helmysig, underbar resturang!
Sedan har man nära till pickwick efteråt....
#29 - 29 oktober 2006 17:38
Hmm, Käkar du när under tiden du väntar på TAXI? :D

Detta med tanke på att den låg vid Bilprovingen:)

Ett ställe som jag gillar maten på är Plaka, på Södra Förstadsgatan, deras grillspett är mums OCH billigt!

Ska dit på onsdag...

//Calle
Och deras tzaziki sås är så underbar nästa man blir hungrig :) om du går förbi Plaka och svänger höger på friisgatan så har du en underbar Grekisk resturang jätte god mat ligger på vänster sida.
#30 - 30 oktober 2006 16:30
stene skrev:
Vilket tragiskt liv måste jag säga:D

knappast.. det är dock tragiskt att bo i malmö... :p

jag är sällan längre där än några timmar och vill man äta snabbt billigt och gott så har man att välja på donken eller ettan... ettan är både godare och billigare... stannar jag längre i malmö ska jag utforska dess kulinariska liv;), men nu håller jag mig i gbg, här har vi reef n beef, maharani och bitter samt ej att förglömma kellys härliga hamburgare :D
#31 - 30 oktober 2006 17:54
pester skrev:
knappast.. det är dock tragiskt att bo i malmö... :p

jag är sällan längre där än några timmar och vill man äta snabbt billigt och gott så har man att välja på donken eller ettan... ettan är både godare och billigare... stannar jag längre i malmö ska jag utforska dess kulinariska liv;), men nu håller jag mig i gbg, här har vi reef n beef, maharani och bitter samt ej att förglömma kellys härliga hamburgare :D
Ja det får jag hålla med om har bott i Malmö tillräckligt vad jag ska göra i mitt liv bättre på landet så barnen får se en ekorre hur den ser ut:D
#32 - 30 oktober 2006 18:02
Men det är trevligt att besöka Malmö ibland, äta gott, se någon musikal. Men det bästa är att komma hem till lugnet på landet....

Annons