Malkunnig sökes!

#1 - 27 december 2007 14:12
En mal huseras tillfälligt i mitt kar i väntan på större hem. Han är nu 18-20 cm (utan stjärtfenan) och medföljde ett kar som en vän köpte. Jag och dess ägarinna (*vinkar till*) sökte på vars ett håll och kom fram till samma: gibbi.
Men det är ju ett fasligt räknande av fenstrålar osv och malar är inte min grej.
Någon som kan bekräfta eller dementera? Kan ju vara bra att veta vad det är som ska annonseras ut.. :)
(Fast just nu är jag störtkär, han är underbart vacker!!!)

http://www.zoonen.com/res/user/1678640/galleri/1734822/dscn0211_orig_SE.jpg
Guest
#2 - 27 december 2007 14:15
visst är det en gibbiceps
#3 - 27 december 2007 14:17
Klart att det är en gibbiceps. Tänk på att dom som stora inte gör så stor nytta i akvariet, förutom att äta en massa mat men knappt några alger.
Och att dom blir upp till 50 cm, och bör ha ett stort akvarium.

Hur stort akvarium går den i nu??
#4 - 27 december 2007 14:21
Tack! Då var vi rätt ute. Väninnan är väldigt mycket duktigare på malar än jag, så jag antog att det var rätt. Men det skadar inte att dubbelkolla!

Jo, jag vet hur stora gibbiceps blir. Han går just nu i 375 liter och det är anledningen till att jag inte tog honom rakt av. Men han har gått i ett väldigt litet kar tidigare och detta kändes som en schysst lösning för hans skull. Hoppas på att någon med större kar kommner att vilja ta sig an honom.
Han är väldigt trevlig. Trodde han skulel vända upp och ner på mina växter, men ännu sköter han sig... :D

Annons