Jag har tre olika sorters malar i mitt akvarium. Hur många behöver de vara av varje sort i ett 120 L akvarium och vad heter de exakt?
Jag har två malar som i min "akvariebok" heter pansarmalar fast mina är albino (?). De är något rosa och har röda ögon, ser ut som små grisar/ubåtar. Väldigt aktiva på dagarna och pigga. I djuraffären sa dom att de åt skiten på botten, vilket stämmer.
Sen har jag en ganska avlång mal som har samma färg som de jag nyss beskrev, dvs något rosa med röda ögon (albino?). De ska vara algätare och är ljusskygga har jag märkt, bara framme på natten och när man tänder lyset försvinner dom. De har ett platt huvud med massa små korta spröt på och har en "sugpropp" till mun. De har jag oxå två utav.
Den sista malen är avlång med platt huvud och sugpropp till mun. Den är brun med vita prickar tror jag, har inte hunnit sett den så mycket då jag köpte den i förrigår.
Jag antar att jag har för lite malar av varje sort för att de ska trivas och ska iväg till sta'n imorgon för att handla de som behövs och vill ha lite hjälp med va de rackarna jag har heter och hur många fler de ska vara.
Tacksam för snabba svar