Malhjälp!

#1 - 25 november 2005 18:46
[font=Comic Sans MS]Vilka malar passar bäst till ett kar på 150 liter med dessa inneboende fiskar, 4 gurami (2 guld & 2 dvärg), 2 silverhajar, 2 praktbotior & 1 slöjstjärt?[/font]
[font=Comic Sans MS] [/font]
[font=Comic Sans MS]Har tittat här på Zoopet & hittat Hara Hara (Asiatisk Haramal).[/font]
[font=Comic Sans MS]Kan denna mal vara något man skulle kunna ha, p.g.a den kommer från asien precis som de redan existerande fiskarna eller det kanske inte gör så stor skillnad?[/font]
[font=Comic Sans MS]Hade 2 stycker malar (misstänker att de var segelfenspleco, ej hundra) tidigare men tyckte att de var för stora så vi gjorde oss av med dom.[/font]
[font=Comic Sans MS]Märker nu att alger börja komma tillbaka & vill slippa "ta hand" om det själv då det finns malar & andra fiskar som "löser" det.[/font]
[font=Comic Sans MS]Vet redan att merparten av dessa fiskar blir stora & att slöjstjärten inte "passar in" så kommentera inte detta. Kommer att ta tag i saken då det blir aktuellt.[/font]
#2 - 26 november 2005 00:17
[QUOTE=Tweety-79][font=Comic Sans MS]Vilka malar passar bäst till ett kar på 150 liter med dessa inneboende fiskar, 4 gurami (2 guld & 2 dvärg), 2 silverhajar, 2 praktbotior & 1 slöjstjärt?[/font][/QUOTE]

bättre å inte köpa nån mer fisk överhuvudtaget egentligen är min åsikt.

till exempel blir praktbotiorna blir 30cm och vill ha 120cm akvarielängd, silverhaj blir 35cm och vill ha 150cm akvarielängd
båda ovanstående är stimfiskar.
#3 - 26 november 2005 10:01
Ancistrus är annars en hyffsad algätande mal som inte blir för stor.
#4 - 26 november 2005 15:31
[font=Comic Sans MS][QUOTE=Raven][QUOTE=Tweety-79]Vilka malar passar bäst till ett kar på 150 liter med dessa inneboende fiskar, 4 gurami (2 guld & 2 dvärg), 2 silverhajar, 2 praktbotior & 1 slöjstjärt?[/QUOTE][/font]
[font=Comic Sans MS]bättre å inte köpa nån mer fisk överhuvudtaget egentligen är min åsikt.[/font]
[font=Comic Sans MS]till exempel blir praktbotiorna blir 30cm och vill ha 120cm akvarielängd, silverhaj blir 35cm och vill ha 150cm akvarielängd[/font]
[font=Comic Sans MS]båda ovanstående är stimfiskar.[/QUOTE][/font]
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS]Respekterar din åsikt men som jag sa så kommer dom inte att blir kvar i vårat kar då de är så stora just pga deras storlek. Jag vet att de kommer att bli så stora & som jag sa så kommer vi att tag tag i saken då den dagen kommer. Vill under den tiden inte stressa upp dom mer än nödvändigt & kan jag har en mindre mal i karet istället för att behöva av egen del ta bort algerna så gör jag det. [/font]
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS]Missuppfatta inte mig nu. Vill inte ha för mycket i karet utan snarare en bra balans vilket idagläget verkar vara ok.[/font]

Annons