MalawiKrabba slö ??? HJLÄP !

#1 - 17 november 2010 21:01
Har en ganska stor malawikrabba, tror den är fullvuxen . ca 8 cm över skölden , med benen ca 14cm.

När jag köpte hon var hon pigg och satt ovanför vattenytan(hade bara hälften av vattnet fyllt) på en sten och "solade". När jag matade kände hon lukten och snabbt och nästan jagade min hand och kröp tillochmed upp ovanför vatten och tog mat. men nu senaste 2 månaderna har hon vart så slö. Bara ligger i sitt tegelrör och är nästan aldrig ute och kryper längre...
Kommer nästan aldrig fram när jag matar heller..
Hon bor i ett 96l med korallsand,kalkstenar och lite mer än hälften av vattnet fyllt.
Byter vatten 1 gång i veckan 10 l ungefär och lägger i malawi-salt samtidigt.

Behöver hon större akvarium, fler tankmates(malawi ciklider), eller håller hon på att ge upp eller vad ?
Väldigt tacksam för svar !!
#2 - 18 november 2010 20:19
ingen som vet ?
#3 - 19 november 2010 15:40
Den kan inte vara gammal då? provat att googla? ringa zoobutiken?
#4 - 21 november 2010 10:13
Hur har det gått med din krabba?
#5 - 21 november 2010 19:10
fortfarande slö... Såg också att på benen längst bak så är det typ brunt och ser ut som rost i väcket där benen sitter fast i skölden. Ska prova att hålla upp maten i 1 - 2 dagar. Åt inget idag när jag matade iaf....
Bilagor:
#6 - 21 november 2010 19:55
http://cichlids.akvariefisk.dk/forum...hString=krabbe

här en sida jag hittat där du möjligtsvis kan finna nåt svar, skuggade bara av rubrikerna så vet ej. du kanske har kollat där.
Lycka till med din krabba
#7 - 29 november 2010 17:35
nu är den död iaf
#8 - 30 november 2010 16:42
trist men den var kanske "till åren kommen" men tråkigt ändå. Jag hade rödklokrabbor som jag trodde en gång dött men var skalen som låg där hela med klor å allt, fattade inte hur de kunde byta så helt-fanns ju ingen öppning i tomma skalen(t.o.m ögonen såg ut vara kvar), undrar hur de kommer ut? Fanns iallafall 2 nya något större krabbor där. Men som sagt, din var kanske gammal. Ska du skaffa ny? roliga är dom
#9 - 1 december 2010 15:46
jo det är ju som sagt tråkigt, dom är ganska ovanliga. det beror på , iafall de tar in sånna krabbor igen och om de är mindre så kanske jag tar en.. :)

Annons