Malawihjälp

#1 - 7 september 2007 15:09
Jag har köpt 2 stycken rödzebror 1hane och 1hona jag har sedan innan 2 guldbarber 4 slöjstjärtar 3 guldgurami 6 zebrafiskar 2 ancistrus. Kommer detta att funka? har 160 liter akvarium
#2 - 7 september 2007 15:16

antingen komemer dina malawi eller andra fiskar att bli sjuka pga fel vattenvärden
Dina rödsebra ska ha högt PH dom andra ska ha lågt ....
samt dina malawi om dom överlever kommer bli rätt stora o slakta dina andra fiskar dom enda som klarar sig är nog malarna
#3 - 7 september 2007 15:31
ph-värdet är anpassat för malawi. coolt att dom kommer slakta dom andra. :)
#4 - 7 september 2007 15:58
fishking skrev:

ehhh....jag hoppas att du inte ska blanda dina fiskar med röd zebra.
#5 - 8 september 2007 05:39
fishking skrev:
Jag har köpt 2 stycken rödzebror 1hane och 1hona jag har sedan innan 2 guldbarber 4 slöjstjärtar 3 guldgurami 6 zebrafiskar 2 ancistrus. Kommer detta att funka? har 160 liter akvarium
Nej inte på något plan!
#6 - 8 september 2007 08:48
fishking skrev:

-Ähum! Visst är det så att fiskar äter fiskar. Predatorer och bytesfisk. Men att blanda fel och därmed utsätta arter för terror och ond bråd död är nog inte riktigt i linje med god akvarie-etik.

Prova istället antingen det ena eller andra. Malawi eller sällskap.

Lycka till :)
#7 - 8 september 2007 09:17
Troll!?
#8 - 9 september 2007 18:55
Tjena.Nu är det så att jag skojjade i att dom skulle "slakta" dom andra fiskarna. Jag har gett bort dom andra till en kompis med 540-liter sällskap. jag är ingen dålig "kille". Så nu har jag "börjat" med 2 st Röd Zebror. Ska givetvis köpa fler Zebror:)
#9 - 9 september 2007 21:41
fishking skrev:
Tjena.Nu är det så att jag skojjade i att dom skulle "slakta" dom andra fiskarna. Jag har gett bort dom andra till en kompis med 540-liter sällskap. jag är ingen dålig "kille". Så nu har jag "börjat" med 2 st Röd Zebror. Ska givetvis köpa fler Zebror:)

* Så skall det låta! *

Annons