Malawiciklider som passar bra till sammans

#1 - 17 juli 2009 15:16
Hejsan allihoppa!!
Jag ändrar mig hela tiden om vilka fiskar jag ska ha och nu undrar jag vilka
malawiciklider som passar bra ihopp och om man kan ha växter som är tåliga. och någon mal som passar bra ihopp med dem. har 2 akvarier ett ca 200 l och ett annat från 35-100 l (har inte sett detta akvarie)

ha det bra !
//Ludde
#2 - 17 juli 2009 19:27
Ludwig skrev:
Hejsan allihoppa!!

Jag ändrar mig hela tiden om vilka fiskar jag ska ha och nu undrar jag vilka

malawiciklider som passar bra ihopp och om man kan ha växter som är tåliga. och någon mal som passar bra ihopp med dem. har 2 akvarier ett ca 200 l och ett annat från 35-100 l (har inte sett detta akvarie)

ha det bra !

//Ludde

i ett 200liters kar kan man bl.a ha någon aulonocara art och några golden.
ancistrus malar går bra med malawiciklider.
anubias och javaplantor är tåliga bra växter.
#3 - 20 juli 2009 16:23
Växter har aldrig funkat för mig. De äts upp eller grävs upp. Oavsett växtart.
Men om du har så "litet" som 200 liter bör du nog köpa malawifiskar som inte blir så stora. Ej heller revirhävdande. Mari Gold eller Acei white tail. Golden, gephyrochromis, kanske hongi.
#4 - 20 juli 2009 18:44
Växter har aldrig funkat för mig. De äts upp eller grävs upp. Oavsett växtart.

Men om du har så "litet" som 200 liter bör du nog köpa malawifiskar som inte blir så stora. Ej heller revirhävdande. Mari Gold eller Acei white tail. Golden, gephyrochromis, kanske hongi.

personligen tycker inte jag att hongi lämpar sig i ett 200liters kar. de kan vara väldigt revirhävdande.
#5 - 13 augusti 2009 10:38
...medan mina inte gör en fluga förnär..tror det beror på vilka "kompisar" den har & tampas med
#6 - 13 augusti 2009 18:22
...medan mina inte gör en fluga förnär..tror det beror på vilka "kompisar" den har & tampas med

det har du rätt i!

Annons