Malawiciklider och praktbotia?

#1 - 15 oktober 2005 20:21
[left]Kan man ha Malawiciklider och praktbotia i samma kar?[/left]
[left]Skulle det funka eller "slår" malawin ihjäl botian?[/left]
[left]Nån som vet?[/left]
#2 - 16 oktober 2005 10:47
Det där hade jag tänckt på att jag ville ha de i samma kar jag undrar också om man kan ha dessa två arter utan några problem
#3 - 16 oktober 2005 17:14
Tror inte det skulle vara några problem, om inte praktbotiorna är små.
Dom ska nog vara lika stora som cikliderna om inte större.
#4 - 16 oktober 2005 18:12
det är inga problem att ha dom i samma kar .
en polare till mig har haft det i ca 5 år utan att det varit bråk mellan arterna.
mvh jocke
#5 - 16 oktober 2005 18:14
Har praktbotia som går med 2 halvstora saulosi, 4 mindre golden och 2 mindre maingano..inga som helst problem..verkar som dom blir fullständigt accepterade.
#6 - 16 oktober 2005 19:19
Jag har också praktbotia tllsammans med mina Malawi. Jag bytte från sällskap för ett tag sen och ville inte göra mig av med den. Jag var också lite orolig men det är faktiskt den enda fisken som får simma som den vill utan att någon är på den. Cikliderna jagar varandra och håller på hela tiden och när de tröttnar på det så jagar de mina ancistrusar.
#7 - 16 oktober 2005 20:35
Kul och göra att det är fler som har kombinationen Malawi och Praktbotier. Själv så har jag 6st Praktbotier i storlekarna 6-12cm som går med bla Mari Gold och Dlå Delfinciklider. De lever gott med varann.
#8 - 28 oktober 2005 15:58
förstår inte hur ni lyckats få sniglar. jag har kört ett halv år nu och inte fått några sniglar..
#9 - 28 oktober 2005 16:29
förstår inte hur ni lyckats få sniglar. jag har kört ett halv år nu och inte fått några sniglar..

Det är mycket svårt att få in sniglar i akvariet däremot är det mycket lätt att få in snäckor, kommer med nyinköpta växter
#10 - 28 oktober 2005 20:31
Sniglar eller snäckor... Jag tror att de flesta menar snäckor när de skriver sniglar. Snäckor är väl också en form av sniglar?

Annons