Malawiciklider med blåa ciklider

#1 - 4 mars 2008 21:11
Tror ni att man skulle kunna ha blåa ciklider i ett kar med några malawiciklider eller tanganika?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 5 mars 2008 09:31
????
Det finns ju många blå malawiciklider så det lär väl inte vara något problem
#3 - 7 mars 2008 18:07
Kanske Qwertypro menade Blå ciklid, alltså "Aequidens pulcher"?
#4 - 7 mars 2008 23:01
Jennypenny skrev:
Kanske Qwertypro menade Blå ciklid, alltså "Aequidens pulcher"?

precis
#5 - 7 mars 2008 23:55
QWERTYpro skrev:
precis

nejj den finns bra många malaeiciklider där blååååååå fiskar.. tex socolofi, acei marygold, callions mm fryeri o morri mmm.. den jätte många blåååå fiskar.. mvh klas
#6 - 9 mars 2008 12:25
nejj den finns bra många malaeiciklider där blååååååå fiskar.. tex socolofi, acei marygold, callions mm fryeri o morri mmm.. den jätte många blåååå fiskar.. mvh klas

Vad menar du?:confused:
#7 - 9 mars 2008 15:36
Jennypenny skrev:
Vad menar du?:confused:

blåciklid är sydamerika fisk.. jaa afrikanska är malariciklider finns där jaa annan oxåå där så den färg blåå jappp..
JeBoro
#8 - 9 mars 2008 17:22
Jag tror han menar att det finns många fina malawiciklider som är blå. Och att han tycker att man inte ska ha blanda afrikanska ciklider med sydamerikanska ciklider.

Jag tror inte heller att det skulle funka så bra
#9 - 9 mars 2008 17:47
blåciklid är sydamerika fisk.. jaa afrikanska är malariciklider finns där jaa annan oxåå där så den färg blåå jappp..

Jo jag vet att Blå ciklid (alltså Aequidens pulcher) är från Sydamerika.. Jag förstod inte vad du menade + att jag inte tyckte att svaret hade nåt att göra med ursprungsfrågan...;)
(Dvs den ursprungliga frågan som Qwertypro ställde om Aequidens pulcher kunde gå i samma kar som malawiciklider.)

Jag har inga malawisar, men däremot Blå ciklider och dom är rätt mesiga mot andra fiskar:p (dvs snälla, fredliga) Min Haplochromis obliquidens-hane (jag tror att det är Haplochromis obliquidens) bestämmer reglerna i karet ;):D och vad jag har förstått så är malawisarna i regel ganska aggressiva så jag tror inte heller att Blå cikliderna skulle gå ihop med dom. Men som sagt, jag har ingen erfarenhet av malawiciklider (än...:p)
#10 - 9 mars 2008 17:57
Nyfiken bara...;) Kan man ha Blå ciklid tillsammans med Tanganyikaciklider?
#11 - 10 mars 2008 22:09
Jennypenny skrev:
Nyfiken bara...;) Kan man ha Blå ciklid tillsammans med Tanganyikaciklider?

nejj den går inte att tillsammans.. så¨inte samma på vatten för värdes och tanganyikaciklider vill ha hårt än 8.0 ph... mvh klas

Annons