vad skall jag göra två av mina Rödzebra har som lite mjölkvitt på fenorna samt att dessa är lite fnasiga också,vad skall jag göra??
kandet vara nån form av svamp??
inga nya fiskar har tillkommit!:confused:
Är inte alla det, mina Malawis är så eller har jag fel det kanske är inte så du menar:)m73adde skrev:vad skall jag göra två av mina Rödzebra har som lite mjölkvitt på fenorna samt att dessa är lite fnasiga också,vad skall jag göra??
kandet vara nån form av svamp??
inga nya fiskar har tillkommit!:confused:
stene skrev:Är inte alla det, mina Malawis är så eller har jag fel det kanske är inte så du menar:)
Svamp kan det vara konstigt att alla har fått det samtidigt testa med salt som du sa det dödar det är det sagt.Malawi kan ändra färger lite hur som helst också dem kan bli lite ljusa en dan lite mörka den andra dagen;)m73adde skrev:Jag förstår vad du menar med färgen, men detta är som en hinna i form av små "moln"samt nån har på fjällen även.
Har hällt i Ektozon och ökat värmen men finns det nåt annat jag kan gjöra så det inte smittar och alla dör, snyft!!!
stene skrev:Svamp kan det vara konstigt att alla har fått det samtidigt testa med salt som du sa det dödar det är det sagt.Malawi kan ändra färger lite hur som helst också dem kan bli lite ljusa en dan lite mörka den andra dagen;)
tulle89 skrev:Det är inte så att honan kanske känner sig stressad när de andra tuggar så hanen jagar bara henne?
Min ensamma vit auratus-hona (tyvärr har den andra dött :( ) har blivit rätt ordentligt jagad och då fick den lägga kraft på att fly istället för att må bra.
Då blev hennes fenor slamsiga med något vitt längst ut.
Jag förmoda att det var fenröta hon råkat ut för så jag flytta henne till eget kar och la ner salt och nu verkar hon må mycket bättre.
Fenorna har börjat växa ut igen men om jag kan släppa i henne i stora karet igen vet jag inte.
//MVH Tulle
tulle89 skrev:Jo risken finns ju att det dessvärre kan vara så. Är hanen väldigt leksugen (hmm förvånansvärt att han är det.. ;)) och en hona mindre o jaga så utsätts de andra två betydligt mer.
Hoppas det löser sig!
//MVH Tulle