Malawi-plecostomus-sydamerikaner i samma burk.

#1 - 10 september 2003 14:11
Hej!
Jag har kanske en konstig fråga men finns det nått hopp om att ha Malawi i samma akvarium som en stor plecostomus och/eller sydamerikaner (jack dempsey och blå ciklid)????
Är det nån som har erfarenhet?
Akvariet är på 375l![:-128]

Nån som vet? [:-59]
#2 - 10 september 2003 15:32
Jag har en 20cm stor plecostomus med mina Malawi.
Bara det finns en grotta över så går det bra!
#3 - 10 september 2003 15:46
Jag tror INTE att malawi och de sydamerikaner du nämner är en hit! Det kanske beror på vad det är för malawi du har, men jag kan inte tänka mig att det skulle funka nåt vidare bra. Pleco och malawi är en sak, malawi och stora buffliga sydamerikaner något helt annat!

Hoppas att du hittar en bra lösning

mvh/Carla
#4 - 10 september 2003 17:08
Tack för era snabba svar!
Som ni ser så är akvariumet inköpt......
Jag kommer antagligen att ha Plecon där (får nog ha nån grotta) men inte sydamerikanerna!

En fråga ba: Är det sydamerikanarna som går på malawi och inte tvärt om?
#5 - 10 september 2003 17:58
Är inte Jack Dempsey riktigt aggressiva och stora? Få malawiciklider är väl lika stora och lika aggressiva (vad jag vet...)...
#6 - 10 september 2003 19:34
Om inte annat så har dessa fiskar helt olika vattenvärden. Malawi högt PH, sydamerikanarna lågt PH(i dom flesta fall). Sedan så är dom rätt olika i sitt beteende. Malawi är livliga och vana att leva tätbefolkat, medans man brukar ha färre sydamerikaner i ett akvarie. Risken finns att det kommer att sluta med problem och förlust av fisk/ar. Så rådet får bli att du väljer en världsdel o inte blandar dom.
#7 - 10 september 2003 20:03
Ok!
Tack allihopa!

Annons