malawi och vitamygglarver

#1 - 10 november 2006 19:23
är det samma som med röda ?
att dom lätt får buksot eller vad det nu hette?
#2 - 10 november 2006 20:01
ingen online som kan svara ? :)
#3 - 10 november 2006 20:08
tror att vita mygg ska va bättre.. fiskarna kan få bukvattensot av all mat om dom får samma mat hela tiden.. varierad kost är bäst. sen är röda mygg väldigt allergiframkallande vilket inte vita mygg är tror ja.. inte i lika hög grad i alla fall.
#4 - 10 november 2006 20:20
Jag skulle aldrig ge malawi mygglarver...Ska du ge dom fryst kör i så fall räkmix
#5 - 10 november 2006 20:26
Bättre att låta bli det skitar ner så fruktansvärt i karet när man matar dem med det alla blir inte uppätna finns annat som man kan mata dem med.Men om det är någon annan som kan säga varför man ska mata malwi med mygglarver så är jag ett idel öra och varför man ska varva maten med det i jämna mellan rum så vill jag så järna höra förklaringen.
#6 - 10 november 2006 22:02
okejokej , ja undra bara då jag har lite vitamygglarver till diskusarna
#7 - 10 november 2006 22:25
fiskarna kan få bukvattensot av all mat om dom får samma mat hela tiden

Är det så? Jag trodde soten var vanligast när man byter foder utan tillvänjning eller om man ger dem felatktigt foder (kött till växtätare och tvärt om). Fast jag är inte säker[:o]
#8 - 10 november 2006 22:30
Dom brukar få svarta prickar (utslag) på buken av röda mygglarver, vet inte hur det är med vita men tror dom är bättre. Osäker på varför prickarna uppstår någon annan som vet?
#9 - 11 november 2006 01:32
Mazzi skrev:
Dom brukar få svarta prickar (utslag) på buken av röda mygglarver, vet inte hur det är med vita men tror dom är bättre. Osäker på varför prickarna uppstår någon annan som vet?

dom där "svarta prickarna" kan dom få ändå om det är sprirulina i maten.
sen om jag har gett mina ciklider mygglasrver i ca 1 år och sen matar dom med räkmix tillexempel så kan dom få bukvattensot.,
som sagt.. varierat foder är bäst,

Annons