Malawi me malar

#1 - 8 maj 2009 23:26
Hej

Jag undrar om jag skulle kunna ha Malawi bland mina L-malar? Jag skulle vilja skaffa Röd zebra ciklider och Golden.
Har dessa L-malar

L-106
L-001
L-109
L-014
L-134
L-085
L-144
L-066
L-201
Vanlig Ancistrus 2 st 2 cm yngel
Tänkte vänta tills ynglena blir till ca 4 cm inna jag tänkt skaffa Cikliderna
O nu frågan kan Jag har Röd Zebra ciklid o Golden med dessa malar utan att de blir skadade?
#2 - 8 maj 2009 23:37
¨Jag har har/haft malawi med malar och det har funkat ganska så bra.Dom första veckorna så bruka dom ta sej ett bett på nykolingarna men det ger sig med tiden och då har det funkat kannon. Kan iof vara lite trixit att få i dom mat, Så jag mattar när akvariet är släckt och övriga fiskar fått vila nån timme så brukar det gå bra.
Lyck till och släng i masor av röter så att dom kan dra sig undan ordentlgt bara!
#3 - 8 maj 2009 23:43
Hur stort är karet?
#4 - 10 maj 2009 08:13
Det fungerar bra o ha div olika malar med malawi.
Jag odlar bara malawi och har både ancistrus och div andra malar ihop med dom.Det enda är väl att du aldrig får några yngel av malarna för dom blir uppätna rätt snabbt.
#5 - 17 maj 2009 11:29
santa skrev:
Det fungerar bra o ha div olika malar med malawi.

Jag odlar bara malawi och har både ancistrus och div andra malar ihop med dom.Det enda är väl att du aldrig får några yngel av malarna för dom blir uppätna rätt snabbt.

Kan man nt gö så här att om man ser att det är ägg i ett rör flyttar man det till ett annat uppstartat alvarium med bra värden och föräldrana o när ynglerna kan klara sig själva tar man över föräldrarna igen o sen ynglena när dom är större :D ??
#6 - 22 maj 2009 08:44
Klart man kan flytta hanen och grottan eller vad det nu är..Så gör jag när mina har lekt.Sen så fort dom är fri simmande så flyttar jag tillbaka hanen igen..

Annons