Malawi Mat + Identifiering?

#1 - 27 augusti 2003 17:06
Tjena!

2 Frågor från mig:

Första: Jag bad mamma fråga de i Akvariebutiken om vilken mat de tyckte malawi ciklider skulle ha o sen köpa maten. Det blev att hon köpta som Runda kulor som sväller i vattnet och som de äter FORT! *ler* Sedan köpte hon en fryst grön klump som man drar bort bitar ifrån. De var väldigt sugna på det med kasn jag säga :] Sen idag när jag var nere o kötpe en till plecostomus och testa vattnet så köpta jag även fryst oxhjärta (lite coolt). Har inte matat de med det än, men vi får se om de gillar det med :]

Adnra: Jag har 3 Malawi av samma sort som jag glömde namnet på samma sekund som jag for från Akvariebutiken. Honorna är HELT gula och hanen är blå med svarta ränder på. Någon som har en aning?

Tack på förhand! Daniel ( som är SKITNÖJD med sitt Malawi kar ) !!!
#2 - 27 augusti 2003 17:22
va den första frågan en fråga?
#3 - 27 augusti 2003 17:27
Ursprungligen skickat av Alva

va den första frågan en fråga?

Hehe :] Ojdå...glömde ställa frågan *asg*

Frågan var då vad det där Gröna och de där flyttande bollarna som sväller är?

#4 - 27 augusti 2003 17:31
räkmix??
#5 - 27 augusti 2003 17:37
Ursprungligen skickat av gurkan

räkmix??

Kanske det? Men är det grönt? Aja...vad vet jag?

Har iaf hittat svaret på fråga nummer 2! Saulos ciklider är det!
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 27 augusti 2003 17:38
Kanske är det denna art som du har http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=105 - den stämmer i alla fall med din beskrivning.
Fryst oxhjärta är ett mycket olämpligt foder för malawiciklider och väldigt många andra fiskarter.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#7 - 27 augusti 2003 17:42
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Kanske är det denna art som du har http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=105 - den stämmer i alla fall med din beskrivning.

Fryst oxhjärta är ett mycket olämpligt foder för malawiciklider och väldigt många andra fiskarter.

Akvaristiska hälsningar

Kjell

Det var deras råd i butiken att ge dem det...de sa att jag inte skulle ge dem för mycket och inte för ofta...men att det var bra för deras lek? Fan va konstigt....blir ju ltie sur när de ger än fel information...surt...

jag hittade fisken innan dig iaf ;] hehe...
#8 - 27 augusti 2003 18:07
Du är inte ensam om att bli lite sur, Hult. Dem i min affär prackade på mig båda oxhjärta, mygglarver och annat, ända till dess jag läste Ad Konings bok Ciklider. Nu matar jag med Mysis, torrfoder och ska börja med micromask. Mina malawi-ciklider mår jättebra nu!
#9 - 27 augusti 2003 18:10
Ursprungligen skickat av malawi´n

Du är inte ensam om att bli lite sur, Hult. Dem i min affär prackade på mig båda oxhjärta, mygglarver och annat, ända till dess jag läste Ad Konings bok Ciklider. Nu matar jag med Mysis, torrfoder och ska börja med micromask. Mina malawi-ciklider mår jättebra nu!

Okej....blir väl o slänga det då....aja...skitsamma...bara 35 kr ju

Men vet du vad det gröna frysta jag fick av morsan är för ngt? Räcker det att mata dem med mina bollar och det frysta gröna?
#10 - 27 augusti 2003 21:32
Ge oxhjärtat till någon katt i grannskapet. Dom gillar det starkt.

Christer

Annons