Det är frågan! Efter en tids motgångar med alginvasion och massdöd pga skenande doppvärmare har jag nu skrubbat rent och flyttat baljan till en mörkare plats. Då vi naturligt har ganska högt pH och det endast återstår några Anubisar av min 200 liters fisksopppa/växtttema så kom tanken på att testa t ex. Malawi. Har därför lite frågor innan jag bestämmer mig :-)
1. MÅSTE jag ha frigolit under gruset om jag vill ha ett stenröse? Isåfall, går det att ta t ex. ett mörkt liggunderlag istället?
2. Räcker Juwels originalfilter? Har det bakom friggo-bakgrunden, så ev. går det att fylla på med mer filtermaterial där. Hittade även en stor gammal syresten på ca 15 cm, den borde ge bra rörelse på vattnet, typ en "bubbelridå". Bra eller dåligt?
3. Tips på fisksammansättning? Vill helst ha relativt lätta och sansade individer som inte gräver alltför mycket. Är också svag för färgerna blått, gult & rött...
Inredningen kommer att bestå av 3mm rådagrus (ligger redan i sedan tidigare), stenar och grottor, några Anubisar och Vallisneria plus en liten rot.
Alla tips mottages tacksamt, behöver verkligen bli peppad nu!!! :-)