Malawi bilder

#1 - 3 december 2004 17:19
Hej.Jag skulle gärna vilja se bilder på malawi kar för att få inspiration till det jag ska sätta upp.Ge gärna tips!

Tack för svar!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 3 december 2004 17:24
Det finns några malawikar bland "Snygga akavarium"
#3 - 3 december 2004 17:29
Jo jag vet men dom har jag redan sett.Funderar också på vad för sorts sand jag ska ha.Tycker själv att vit är häftigt men skulle tydligen inte vara så bra pga att fiskarna blir stressade och mindre färglada.Eller vad tror ni?
#4 - 3 december 2004 17:39
jag hade vit sand innan, men de får inte lika snyggafärger, det stämmer.

Nu har jag helsvart inredning, svart naturgrus och svart kolsten.
jag har en ide omatt ha svart sand och vita kalkstenar, det hade varit snyggt och praktiskt eftersom klakstenen håller vattnet basiskt.

som bakgrund har jag en planch föreställande en klipvägg vilket är mycket snygare än enfärgad blå eller svart men också MYCKET billigare än 3d-bakgrund.
#5 - 4 december 2004 08:09
Här är en dålig bild på mitt gamla malawikar:

http://web.telia.com/~u32108390/Fiskar/fiskar-jag-haft/Malawi-2.jpg
#6 - 4 december 2004 09:36
Hej kollar du på min länk här nedan så kanske du får lite inspiration!

Mvh PsyM
#7 - 4 december 2004 09:48
Kolla mitt blivande malawikar http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=261068&gid=305990
#8 - 4 december 2004 11:38

Kan kolla in mina kar på min zoon!
#9 - 4 december 2004 16:37
Tack för bilderna! Jag har funderat på att ha psudotropheus socolofi i mitt kar.Hur e dom så att säga? Har läst att de kan vara ganska aggressiva eller?

Väldigt fina i alla fall!
#10 - 4 december 2004 22:15
Tack för bilderna! Jag har funderat på att ha psudotropheus socolofi i mitt kar.Hur e dom så att säga? Har läst att de kan vara ganska aggressiva eller?

Väldigt fina i alla fall!

Tycker att de erfarenheter jag har av Socolofi att de tillhör en av de snällare mbunas. Visserligen har jag dem i ett 900liters där de mindre har chans att komma undan. Som du säger så är det en vacker fisk! Vill du ha lek på dem så kommer du lyckas, sålänge du har bra förutsättningar för det.. du kommer inte bli besviken!
#11 - 5 december 2004 05:26
Kolla på den bästa malawi-siten:

www.cichlid-forum.com - klicka på Your Tanks. Där finns en uppsjö med bilder på akvarium som folk skickar in. Ger säkert inspiration.

Mvh Mattias
#12 - 5 december 2004 18:10
Ja det låter ju bra med socolofi i sådana fall. Enligt zoopet ska det ju gå att ha dem i en tank på 80cm. Min tank är för övrigt på 180l så jag hoppas det räcker och att dom inte slår ihjäl varandra.
Får försöka komplettera utrymmet med många grottor så att de kan gömma sig i om det skulle gå illa.

Annons