malawi

#1 - 25 april 2007 13:57
kan man ha palletciklider med malawi?:confused:
#2 - 25 april 2007 18:03
De gillar vitt skilda pH på vattnet, har jag för mej. Så ingen bra idé. Dessutom tror jag malawisarna är för tuffa fär paletterna.
#3 - 2 maj 2007 16:09
QWERTYpro skrev:
kan man ha palletciklider med malawi?:confused:

nejj inte samma för klassisk på vattenvärdes som den hemma i akvariet så den palettciklid trivs bra med minst 7.5ph o malawi o tangyiansjön har mer än 7.5-8.5 och ha vit vatten så den bra lämpigt o stor skillnad..
#4 - 2 maj 2007 16:15
kolla in min tråd om samma ämne http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=103343
#5 - 2 maj 2007 17:25
nejj inte samma för klassisk på vattenvärdes..

Menar du att de inte passar i samma akvarium för de att trivs med olika vattenvärden, är det korrekt uppfattat ?

-------------------------------------------------------------------------

Kan lägga till att den övre gränsen på Ph värdet för palettciklid är 7,5 och den undre gränsen för malawi är 7,5 (om man tittar i forumets info del).
Så jag tycker att du skall undvika att ha dom tillsammans pga att de trivs bättre om du inte ligger exakt på gränsvärdet.

Det är dessutom som Jens (inlägg 2) säger att Malawi är lite för tuffa för att passa tillsammans med palettcikliden.
#6 - 2 maj 2007 17:45
Det funkar men bör undvikas
mina lever o ynglar men dom har vant sig sedan födsel

skulle du försöka koppa in en skulle den nog bli sjuk o dö

kan säga att palleterna är agresivare än malawi så för den delen klarar dom sig. dock värre än för malawi fiskarna

men undvik detta under alla omständigheter
vill du endå ha ett lekpar som går i ph 8.4 så kan du få mina
#7 - 2 maj 2007 21:47
jaa stämmer menar jag det så klart. tack mkt..ja tycker du om det så själv?men jag gör inte egna mitt hemmakavariet så klart..
#8 - 3 maj 2007 00:03
Classe, är du från staterna? :)
#9 - 3 juni 2007 19:52
hur kollar man ph ? (se mig inte som korkad är bara ganska ny) :)
#10 - 4 juni 2007 14:33
hjälp med inredning

hur tycker ni man ska inreda ett 200l malawi kar
#11 - 4 juni 2007 15:00
mazzkot skrev:
hur kollar man ph ? (se mig inte som korkad är bara ganska ny) :)

Man köper ett test på sin akvariebutik.
för nybörjare mindre profs går de bra med stickor som är enklast o snabbast och avläsa men kan visa lite fel
rekomenderar endå dropptest

Vill tillägga att alla mina stickor o dropptest visar exakt samma bara man sköter dom o håller dom svalt o mörkt o med locket på

Annons