Har hört att man kan måla sidorna (kortsidorna givetvis :D) på sitt akvarium för att få mer djup i Akvariumet. Är det någon som har erfarenhet runt detta? Blir det bra eller borde jag låta bli? Någon som kan visa en bild kanske?
Har aldrig hört talas om det, men du kan ju ta och måla 2 bitar kartong och sätta på kortsidorna och gör en bedömning =)
jag kanske ska göra det själv =)
Finns billiga planscher du kan fästa med t ex matolja direkt på rutans utsida. Då kan du ta bort det utan spår. Finns hos i princip alla akvariebutiker.
Det går säkert bra att måla men det är svårt om man ångrar sig efteråt. Rekomenderar också kartong, det är lättare att få bort om man inte är nöjd med resultatet.
Du ser knappt kortsidorna i akvariet från frontglaset så jag förstår inte riktigt varför du vill måla dem av den anledningen;).
Sedan finns det andra anledningar till varför man målar dem, men vill du få ett bra djup i karet så kan du däremot sätta tex BTN Slimline på insidan av sidorutorna.
Vi har målat kortsidorna på två akvarium. Det ena för att slippa solljus från ett fönster, det andra för att ge malawisarna mer lugn och ro. Funkar jättebra med vattenlöslig färg, bara att ta bort om man tröttnar...