hej
jag behöver effektiva malar till mitt asiatika akvarium. det är på 200 liter, nuvarande invånare är kilfläcksrasboror, band- o marmorguramis och pakistanbotior.
/ sammo
Hallå!
Jag säger bara ANCISTRUS! Mycket effektiv och trevlig. Särskilt Skäggmunsmal och i så fall en hane! Omdu trivs med malen kan du sen skaffa en fru till honom. Då tar det inte lång tid förrän dom börjar leka. Fördel är att skaffa hanen först då han gör sig "hemma"!
Lycka till!
om du tittar i menyn högst upp så finns det en meny där där ett val är "fiskar" gå in där och välj asien och välj malar å tryck på sök
så får du se lite asiatiska malar
jag har varit där men de ju inga som äter alger, de äter torr- frysfoder eller andra fiskar...undrar om de e ngn som vet en bra algätande mal som zoopet inte tagit upp??
/ sammo
200L-gurami,killfläcksrasbora
100L-kardinaltetror snart
Jag letade också efter det länge, men hittade ingen....valde då siames istället, ingen mal såklart men äter alger superbra och är en rolig fisk! (och är från asien..)
Amano-räkor! inga malar men det näst bästa alternativet efter SAE ... nu behöver ju SAE gå i stim å blir rätt stora så de kan nog lätt ta fokus i akvariet.