Det finns en massa små malar som skulle funka. Jag är otroligt förtjust i mina senaste fynd: Tatia perugiae. Annars finns förstås malarna i släktet Hara eller de minsta Corydoras eller Aspidoras.
Vill du ha en algätare finns Otocinclus eller Parotocinclus.
Gold spot dwarf pleco verkar vara ett annat namn för Parotocinclus spilosoma.
[QUOTE=Gimbo][QUOTE=Bucket][QUOTE=Gimbo]Så här ser den ut. Svårt att ta bra bilder på den då den sällan syns i ett så stort akvarie med gott om gömställen.
När det gäller L nummer så har jag inte hittat att den har något.[/QUOTE]
F*n jag e nu helt säker på att det är 2 sådana min pappa har i sitt akvarie. Dom e runt 5cm och så romfyllda så dom håller på och spricker.
Vi som trodde det var vanliga ancitrusar och köpte en "kille" åt dom.. men dom vägrar att leka.. så det verkar juh inte som det är samma firre.
Coolt[/QUOTE]
hehe... Men, då vet du iaf varför de inte leker. :)
Så här tjock blev min vid ett tillfälle. Vet inte om den var sjuk kanske. För sedan dess har han/hon varit lika smal o slank som alltid.[/QUOTE]
japp det där var beviset :) precis sådär ser dom ut båda två. undrar om man kan få tag i en pojke åt dom :) dom e köpta som ancitrus.. men det e dom uppenbarligen inte.
[QUOTE=Bucket][QUOTE=Gimbo][QUOTE=Bucket][QUOTE=Gimbo]Så här ser den ut. Svårt att ta bra bilder på den då den sällan syns i ett så stort akvarie med gott om gömställen.
När det gäller L nummer så har jag inte hittat att den har något.[/QUOTE]
F*n jag e nu helt säker på att det är 2 sådana min pappa har i sitt akvarie. Dom e runt 5cm och så romfyllda så dom håller på och spricker.
Vi som trodde det var vanliga ancitrusar och köpte en "kille" åt dom.. men dom vägrar att leka.. så det verkar juh inte som det är samma firre.
Coolt[/QUOTE]
hehe... Men, då vet du iaf varför de inte leker. :)
Så här tjock blev min vid ett tillfälle. Vet inte om den var sjuk kanske. För sedan dess har han/hon varit lika smal o slank som alltid.[/QUOTE]
japp det där var beviset :) precis sådär ser dom ut båda två. undrar om man kan få tag i en pojke åt dom :) dom e köpta som ancitrus.. men det e dom uppenbarligen inte.
Goldspotted dwarfpleco sa du?
Måste googla upp det där[/QUOTE]
Ser även ut som att de går under namnet Parotocinclus Spilosoma ochså som Daniel60 skrev ovan.
[QUOTE=Gimbo]Ser även ut som att de går under namnet Parotocinclus Spilosoma ochså som Daniel60 skrev ovan.[/QUOTE]
Kolla in "Paraotocinclus spec/Paraotocinclus prickig" på www.aleds.se !
[QUOTE=daniel60][QUOTE=Gimbo]Ser även ut som att de går under namnet Parotocinclus Spilosoma ochså som Daniel60 skrev ovan.[/QUOTE]
Kolla in "Paraotocinclus spec/Paraotocinclus prickig" på www.aleds.se ![/QUOTE]
[QUOTE=Gimbo]Jag tror jag är blind... Hittar den inte :D[/QUOTE]
Butik - Fiskar - Fiskar. Välj fiskgruppen "Harneskmalar". Scrolla ner till mellan Panaque och Peckoltia (fiskarna är ordnade efter populärnamn). Klicka på "B".
[QUOTE=chex]Tack för svaren:) Får hoppas att jag kan få tag i ngn av förslagen bara![/QUOTE]
Inom sin tid så lär du hitta en eller fler. Ta god tid på dig så du får det du verkligen vill ha. För de lever rätt länge. Dumt o köpa grisen i säcken.
[QUOTE=daniel60][QUOTE=Gimbo]Jag tror jag är blind... Hittar den inte :D[/QUOTE]
Butik - Fiskar - Fiskar. Välj fiskgruppen "Harneskmalar". Scrolla ner till mellan Panaque och Peckoltia (fiskarna är ordnade efter populärnamn). Klicka på "B".[/QUOTE]
Nu hittade jag!
hmmm.... Visst är "Paraotocinclus Prickig" väldans lik den jag har. Enda skillnaden är att mitt exemplar har färre prickar.