Mal till 45L?

#1 - 20 december 2005 17:10
Hej!
Jag skulle behöva lite tips på en mal till mitt 45L.Gärna någon "intressant" sort som helst ska klara sig själv lr i par.
Någon som har ngt tips?

Tack på förhand
#2 - 20 december 2005 17:39
någon räka? annars en otocinclus kanske skulle vara bra under optimala förhållanden.
#3 - 20 december 2005 18:13
Fick tag i en rackare för lite mer än ett år sedan. Goldspotted Dwarfpleco. Den blir ca 4-5cm. Skulle kunna funka.

Problemet är att jag inte har sett någon säljas sedan dess. :( Skulle vilja ha ett par till.
#4 - 20 december 2005 18:44
[QUOTE=Gimbo]Fick tag i en rackare för lite mer än ett år sedan. Goldspotted Dwarfpleco. Den blir ca 4-5cm. Skulle kunna funka.[/QUOTE]

Har du några bilder på den? Vad har den för L-nummer?
#5 - 20 december 2005 19:10
Så här ser den ut. Svårt att ta bra bilder på den då den sällan syns i ett så stort akvarie med gott om gömställen.

När det gäller L nummer så har jag inte hittat att den har något.
#6 - 20 december 2005 19:24
Vilket söööt en :)
#7 - 20 december 2005 19:26
Jo, den är riktigt häftig. Mycket också för att den inte blir större. Måste ha fler, så säg till om ni springer på några :)
#8 - 20 december 2005 19:28
Det finns en massa små malar som skulle funka. Jag är otroligt förtjust i mina senaste fynd: Tatia perugiae. Annars finns förstås malarna i släktet Hara eller de minsta Corydoras eller Aspidoras.
Vill du ha en algätare finns Otocinclus eller Parotocinclus.
Gold spot dwarf pleco verkar vara ett annat namn för Parotocinclus spilosoma.
#9 - 20 december 2005 19:30
O jag gillar mina L174 blir max 6 cm Men man ser inte heller dom så ofta i butikerna. http://www.zoopet.com/bilder/showphoto.php?photo=7750&cat=532
#10 - 20 december 2005 19:32
Där ser man... Det kan nog stämma. Min är väldigt lik en Parotocinclus Spilosoma. Det tackar man för. Ett spår närmre i mitt sökande :)
#11 - 20 december 2005 19:35
[QUOTE=Gimbo]Fick tag i en rackare för lite mer än ett år sedan. Goldspotted Dwarfpleco. Den blir ca 4-5cm. Skulle kunna funka.

Problemet är att jag inte har sett någon säljas sedan dess. :( Skulle vilja ha ett par till.[/QUOTE]

Så söta dom är! :p Går det inte att få dom att leka?
#12 - 20 december 2005 20:03
[QUOTE=Gimbo]Så här ser den ut. Svårt att ta bra bilder på den då den sällan syns i ett så stort akvarie med gott om gömställen.

När det gäller L nummer så har jag inte hittat att den har något.[/QUOTE]

Naaaw, hur söt var inte den då? :)
#13 - 20 december 2005 20:07
[QUOTE=Gimbo]Så här ser den ut. Svårt att ta bra bilder på den då den sällan syns i ett så stort akvarie med gott om gömställen.

F*n jag e nu helt säker på att det är 2 sådana min pappa har i sitt akvarie. Dom e runt 5cm och så romfyllda så dom håller på och spricker.

Vi som trodde det var vanliga ancitrusar och köpte en "kille" åt dom.. men dom vägrar att leka.. så det verkar juh inte som det är samma firre.

Coolt
#14 - 20 december 2005 20:26
[QUOTE=Bucket][QUOTE=Gimbo]Så här ser den ut. Svårt att ta bra bilder på den då den sällan syns i ett så stort akvarie med gott om gömställen.

F*n jag e nu helt säker på att det är 2 sådana min pappa har i sitt akvarie. Dom e runt 5cm och så romfyllda så dom håller på och spricker.

Vi som trodde det var vanliga ancitrusar och köpte en "kille" åt dom.. men dom vägrar att leka.. så det verkar juh inte som det är samma firre.

Coolt[/QUOTE]

hehe... Men, då vet du iaf varför de inte leker. :)

Så här tjock blev min vid ett tillfälle. Vet inte om den var sjuk kanske. För sedan dess har han/hon varit lika smal o slank som alltid.
#15 - 20 december 2005 20:34
[QUOTE=Gimbo][QUOTE=Bucket][QUOTE=Gimbo]Så här ser den ut. Svårt att ta bra bilder på den då den sällan syns i ett så stort akvarie med gott om gömställen.

Coolt[/QUOTE]

Så här tjock blev min vid ett tillfälle. Vet inte om den var sjuk kanske. För sedan dess har han/hon varit lika smal o slank som alltid.[/QUOTE]

japp det där var beviset :) precis sådär ser dom ut båda två. undrar om man kan få tag i en pojke åt dom :) dom e köpta som ancitrus.. men det e dom uppenbarligen inte.

Goldspotted dwarfpleco sa du?

Måste googla upp det där
#16 - 20 december 2005 20:52
[QUOTE=Bucket][QUOTE=Gimbo][QUOTE=Bucket][QUOTE=Gimbo]Så här ser den ut. Svårt att ta bra bilder på den då den sällan syns i ett så stort akvarie med gott om gömställen.

Coolt[/QUOTE]

Så här tjock blev min vid ett tillfälle. Vet inte om den var sjuk kanske. För sedan dess har han/hon varit lika smal o slank som alltid.[/QUOTE]

japp det där var beviset :) precis sådär ser dom ut båda två. undrar om man kan få tag i en pojke åt dom :) dom e köpta som ancitrus.. men det e dom uppenbarligen inte.

Goldspotted dwarfpleco sa du?

Måste googla upp det där[/QUOTE]

Ser även ut som att de går under namnet Parotocinclus Spilosoma ochså som Daniel60 skrev ovan.
#17 - 21 december 2005 10:04
[QUOTE=Gimbo]Ser även ut som att de går under namnet Parotocinclus Spilosoma ochså som Daniel60 skrev ovan.[/QUOTE]
Kolla in "Paraotocinclus spec/Paraotocinclus prickig" på www.aleds.se !
#18 - 21 december 2005 10:09
[QUOTE=daniel60][QUOTE=Gimbo]Ser även ut som att de går under namnet Parotocinclus Spilosoma ochså som Daniel60 skrev ovan.[/QUOTE]
Kolla in "Paraotocinclus spec/Paraotocinclus prickig" på www.aleds.se ![/QUOTE]

Jag tror jag är blind... Hittar den inte :D
#19 - 21 december 2005 14:29
Tack för svaren:) Får hoppas att jag kan få tag i ngn av förslagen bara!
#20 - 21 december 2005 16:58
[QUOTE=Gimbo]Jag tror jag är blind... Hittar den inte :D[/QUOTE]

Butik - Fiskar - Fiskar. Välj fiskgruppen "Harneskmalar". Scrolla ner till mellan Panaque och Peckoltia (fiskarna är ordnade efter populärnamn). Klicka på "B".
#21 - 21 december 2005 17:08
[QUOTE=chex]Tack för svaren:) Får hoppas att jag kan få tag i ngn av förslagen bara![/QUOTE]

Inom sin tid så lär du hitta en eller fler. Ta god tid på dig så du får det du verkligen vill ha. För de lever rätt länge. Dumt o köpa grisen i säcken.
#22 - 21 december 2005 17:10
[QUOTE=daniel60][QUOTE=Gimbo]Jag tror jag är blind... Hittar den inte :D[/QUOTE]

Butik - Fiskar - Fiskar. Välj fiskgruppen "Harneskmalar". Scrolla ner till mellan Panaque och Peckoltia (fiskarna är ordnade efter populärnamn). Klicka på "B".[/QUOTE]

Nu hittade jag!
hmmm.... Visst är "Paraotocinclus Prickig" väldans lik den jag har. Enda skillnaden är att mitt exemplar har färre prickar.
#23 - 26 december 2005 18:15
Gimbo: ja självklart ska jag göra så:)
#24 - 31 december 2005 00:35
Måste-ha-mal!

Gimbo- Gud vilken fin mal! Måste ha..... Får väl ta mig till AkvarieLagret nån dag och titta!
#25 - 31 december 2005 00:41
[QUOTE=calle95]Gimbo- Gud vilken fin mal! Måste ha..... Får väl ta mig till AkvarieLagret nån dag och titta![/QUOTE]

Man ska alltid ta sig en tur då och då till affärerna och spana :D

Annons