mal på 20 cm.

#1 - 7 augusti 2006 10:34
Hej.
Det är såhär att jag ett akvarium på 54 L & min mal, har fått fnatt & vuxit till en stor bjässe på 20 cm nu! :confused: så den är helt klart alldelse för stor för mitt lilla akvarium, så jag hade tänkt att sälja den till antingen en privat ägaren ng. i Vänerborg (helst) eller till ng. utav zooaffärerna här i stan, Hamnakvaristen el. ZooKällarn. me ndet är bara det att jag skulle gärna vilja veta av er här på zoopet.se vad som är ett bra pris på malen så att dem inte lurar mig eller så. Jag vet inte riktigt hur gammal den är, men iafl. över 1 år & jag vet itne vilek nras det är eller om det är hane/hona. kan ni inte hjälpa mig med detta problem.

Tack :D

jag vet tyvärr itne hur man laddar upp bilder, men skicka ett mail på [EMAIL="miss.stahlberg@hotmail.com"]miss.stahlberg@hotmail.com[/EMAIL] så visar jag malen där ;)
#2 - 7 augusti 2006 11:27
[quote=HipHop_Girl]Hej.
Det är såhär att jag ett akvarium på 54 L & min mal, har fått fnatt & vuxit till en stor bjässe på 20 cm nu! :confused: så den är helt klart alldelse för stor för mitt lilla akvarium, så jag hade tänkt att sälja den till antingen en privat ägaren ng. i Vänerborg (helst) eller till ng. utav zooaffärerna här i stan, Hamnakvaristen el. ZooKällarn. me ndet är bara det att jag skulle gärna vilja veta av er här på zoopet.se vad som är ett bra pris på malen så att dem inte lurar mig eller så. Jag vet inte riktigt hur gammal den är, men iafl. över 1 år & jag vet itne vilek nras det är eller om det är hane/hona. kan ni inte hjälpa mig med detta problem.

Tack :D

jag vet tyvärr itne hur man laddar upp bilder, men skicka ett mail på [EMAIL="miss.stahlberg@hotmail.com"]miss.stahlberg@hotmail.com[/EMAIL] så visar jag malen där ;)[/quote]

20 smpå ett år?
20 kr-100 kr
#3 - 7 augusti 2006 11:53
Nej, när jag fick akvariumet så var malen typ 10-12 cm. stor, jag ska försöka komma fram till vilken ras det är också.
#4 - 7 augusti 2006 12:43
Gissningsvis är det antingen en gibbiceps eller en vanlig pleco / liposarcus pardalis. Du kan ju börja med att söka på dessa sorter och se om det är en sån.

Du ska nog inte räkna med några stora pengar när du lämnar in den om det inte är en mer ovanlig sort. Men du kanske kan byta mot exempelvis en eller ett par otocinclus eller ancistrus? De malarna skulle nog passa bättre i ditt akvarium.
#5 - 7 augusti 2006 13:34
Sådär, ja gahr bytt in den idag & gubben i fiskaffären sa att denna mal oftast förde smittor med sig, men efter som de nverkade frisk & pigg så fick jag byta in den mot en mkt. ljusare variant som blev cirka 10 cm. som fullvuxen, så nu slipper jag ora mig över att malen vantrivs för det rä förlitet för honom, den nya malen är pigg & har redan börjat suga rungt & gömma sig.

Annons