Maingano med avbiten stjärtfena

#1 - 26 augusti 2007 15:25
Hej!

jag köpte för ett tag sedan 2 st Mainganos, en hanne samt en hona

nu har hannens stjärtfena bitits av av någon hemsk rackare i mitt kar

hela är inte borta, men en stor del av den

nu undrar jag, växer den ut igen, eller kommer den lida nu, eftersom den inte kan simma lika bra?

någon?

Kristoffer
#2 - 26 augusti 2007 16:02
hej jag tror att det växer ut igen.
När min bror startade sitt Malawi akvarium så släppte han i 4 Röd zebra & 5 alconara. en zebra blev av med stjärtfenan då, den har nu växt ut igen

Tomas
#3 - 26 augusti 2007 16:15
Den växer nog tillbaks. Vissa vattenberedningsmedel (eller kanske alla, osäker) kan också användas i lite större doser för att hjälpa till med att reparera trasiga fenor. Håll lite koll på honom bara så att han inte blir mobbad, börjar de andra med det kan det var läge att isolera honom i ett annat kar tills han repar sig.
#4 - 26 augusti 2007 16:17
Tomas_E skrev:
hej jag tror att det växer ut igen.

När min bror startade sitt Malawi akvarium så släppte han i 4 Röd zebra & 5 alconara. en zebra blev av med stjärtfenan då, den har nu växt ut igen

Tomas

ok

men då låter jag den vara då

ha re

Kristoffer
#5 - 26 augusti 2007 16:18
Den växer nog tillbaks. Vissa vattenberedningsmedel (eller kanske alla, osäker) kan också användas i lite större doser för att hjälpa till med att reparera trasiga fenor. Håll lite koll på honom bara så att han inte blir mobbad, börjar de andra med det kan det var läge att isolera honom i ett annat kar tills han repar sig.

ok

tack för tipset!!

då låter jag honom vara, men skall hålla honom under bevakning

mvh
Kristoffer

Annons