Maingano jagar livet ut alla

#1 - 28 februari 2016 09:30
Hej!

Min hanne håller på och jaga livet ur alla andra: hans 4 honor (tror alla är honor), 6 golden och 3 röd rubin. Han har alltid varit lite hetsig men nu verkar det gå över styr. Han är tydligt den firre som växt till sig mest.

Vad ska jag göra?

Karet har varit igång i 4 mån utan problem.

/J

#2 - 28 februari 2016 19:33
För det första hur stort är karet inredning mycket gömställen ???
#3 - 29 februari 2016 06:25
Rio 240L men så många gömställen jag kunde få plats med. Kanske är det fel med Maingano i mitt ganska lilla kar...

Alla vattenvärden bör vara ok, kör på vanliga enkla testkit
#4 - 29 februari 2016 18:33
Ibland funkar det i bland inte tyvärr... Men jag tycker i regel att mangiano är rätt ilskna saker... Sen är det ju så att karet är ju inte lång eller brett så det blir ju tyvärr inte mycket utrymme till dom vare sig att fly eller ha revir.... Jag hade nog bara haft två sorter i det akvariet om det vore jag.... Men i det här läget hade jag avlägsnat hannen och sett vad det gör för invånarna i karet. Kanske bli harmoni efter det vem vet. För nuär det inte bra för dig eller fiskarna... Mvh kenny
#5 - 29 februari 2016 19:28
Tack för råd! Det olyckliga hann hända, han jagade tyvärr slut på en av kompisarna. Nu har han fått lämna karet. Hoppas övriga kan återhämta sig nu. Det har varit stressande som attans för dem detta.
#6 - 1 mars 2016 19:09
Hur har det blivit nu när hannen är borta?
Hoppas det har lugnat sig
#7 - 2 mars 2016 18:48
Nu är det lugnt och fint :) Dock har jag nu nästan bara honor...den som blev ihjäljagad var också hanne.
#8 - 2 mars 2016 19:29
Ok va skönt att det är frid igen.... Tillsätt ingen mer fisk nu bara så blir detta kanon

Blev helt enkelt för trångt för dom så det blev en kamp med livet

Annons