Maingano, har 2 st, borde jag skaffa fler?

#1 - 18 augusti 2007 13:22
hej!

köpte nyligen 2 st mainganos, en hona samt en hanne

har även 3 st goldens

nu undrar jag bara, räcker det att ha 2 st, en av varje kön, eller borde jag skaffa flera, för deras trivsel samt för lekens skull?

någon?

Kristoffer
#2 - 18 augusti 2007 13:29
malawi = 2-3 hanar, 5-6 honor
#3 - 18 augusti 2007 14:18
fredd skrev:
malawi = 2-3 hanar, 5-6 honor

ok

då skall jag skaffa lite fler snart då!!
skall bara skaffa ett större kar först tror jag

ha re

Kristoffer
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 18 augusti 2007 15:02
Stoffy34 skrev:
ok

då skall jag skaffa lite fler snart då!!

skall bara skaffa ett större kar först tror jag

ha re

Kristoffer

Fast ju längre man drar på det desto svårare är det att släppa ihop dom. Man bör alltid släppa ner alla av en art samtidigt för att minska risken för bråk.
#5 - 18 augusti 2007 15:03
tycker du ska läsa kommentarerna om Maingano i artbeskrivningarna, står rätt mycket där.
#6 - 18 augusti 2007 19:26
fredd skrev:
tycker du ska läsa kommentarerna om Maingano i artbeskrivningarna, står rätt mycket där.

hej!

det har jag redan gjort

men tack i alla fall

Kristoffer
#7 - 18 augusti 2007 19:28
Fast ju längre man drar på det desto svårare är det att släppa ihop dom. Man bör alltid släppa ner alla av en art samtidigt för att minska risken för bråk.

hej

ok

det är så?

ja ja

men har ju inte mycket var nu då jag redan köpt 2 st

men skall skaffa mig ett nytt kar i dagarna tror jag och då köpa på mig ett gäng mainganos, då jag gillar dem mycket

ha re

Kristoffer
#8 - 21 augusti 2007 11:48
Borde funka bra att släppa i dem nya samtidigt som du flyttar över dina två andra. De kommer att ha fullt upp med att hitta sina nya revir.
#9 - 23 augusti 2007 15:21
Pegrasus skrev:
Borde funka bra att släppa i dem nya samtidigt som du flyttar över dina två andra. De kommer att ha fullt upp med att hitta sina nya revir.

jo jag antar det

ha re

Kristoffer

Annons