Mail Om Förnyelse Av Goldmedlemskap

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 14 februari 2006 20:31
Nu ikväll skickas de första fakturorna ut till de som varit Gold-medlemmar i 1 år ut.
Om du inte vet när dit Gold-medlemskap går ut - titta in i din profil och kolla längst uppe till höger vid Goldloggan.

[FONT=Arial]Framöver gäller dessa regler för när vi skickar ut fakturorna:[/FONT]
[FONT=Arial]Senast 12 dagar innan ditt medlemskap går ut kommer du att få ett mail med en faktura. Om du inte får ett sådant kontakta [/FONT][EMAIL="admin@zoopet.com"][FONT=Arial][COLOR=#0000ff]admin@zoopet.com[/COLOR][/FONT][/EMAIL]
[FONT=Arial]Om du vill förlänga ditt medlemskap betalar du inom 10 dagar och då förlängs ditt medlemskap automatiskt.[/FONT]
[FONT=Arial]Om du inte vill förlänga ditt medlemskap så strunta bara i att betala fakturan (inga ytterligare krav eller påminnelser kommer att skickas ut) och du blir då omregistrerad till vanlig medlem.[/FONT]
#2 - 14 februari 2006 21:56
[FONT=Comic Sans MS]Fick mail nyss men tänkte casha in stålarna när lönen trillar in d.v.s. 25/2 :p [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Hoppas det inte ställer till så mycket för mitt guldmedlemsskap [:o][/FONT]
#3 - 15 februari 2006 05:13
Jag tycker också det är aningen irriterande att ni vill ha in pengarna 4 dagar innan slutet av månaden. Brukar också betala mina räkningar i en bunt i slutet på månaden. (PS men jag vill tillägga att jag är irriterade på alla "10 dagar netto-räkningar" som inte stämmer med månadsslut). Så med andra ord hur tänker ni göra - släcka ner guld-loggan i några dagar eller?
#4 - 15 februari 2006 05:56
Jag tänker mest i dom banorna att om inte pengarna finns exakt säg om då 10 dar så att medlemsgalleriet åker i papperskorgen. ?
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 15 februari 2006 07:57
Vi gör som så att vi väntar 7 dgr innan vi omloggar den som inte betalt till vanlig medlem.
Om man har speciella skäl (då måste vi kontaktas) kan vi förlänga den tiden något.

Vad som händer när man omloggas är bara att man blir vanlig medlem igen (inget deletas alltså) och t.ex. ens eget fotoarkiv finns kvar men man kan inte längre gå in och ändra.
admin
Christian Alfredsson
#6 - 15 februari 2006 17:52
Brev till:

Per
S_sund
Quartex
Pleaze
Black_666
Ex Libris
Race
C
Ave

.. har studsat tillbaka. Maila [email]christian@zoopet.com[/email] för att ange ny e-post och få en faktura.
#7 - 15 februari 2006 20:57
[QUOTE=Kjell Fohrman]
[FONT=Arial]Om du inte vill förlänga ditt medlemskap så strunta bara i att betala fakturan (inga ytterligare krav eller påminnelser kommer att skickas ut) och du blir då omregistrerad till vanlig medlem.[/FONT][/QUOTE]
Här kommer följdfrågan från en något velig medlem...;)
Om man nu inte betalar inom 17 dagar och senare ångrar sej och vill åter bli "goldis" - hur gör man då?
Betalar in bara - eller skall man anmäla sej på nytt för att få en ny faktura?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 15 februari 2006 21:12
Då får man anmäla sig igen på nytt.
För bokföringens skull måste vi veta och ej inbetalda fakturor krediteras och försvinner alltså. Så det blir att köra racet från början igen.
admin
Christian Alfredsson
#9 - 16 februari 2006 13:56
Johanp har e-post som studsar. Maila ny adress till [email]christian@zoopet.com[/email]
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 26 februari 2006 19:12
Nu har medlemsarkivet uppgraderats och de vars betalningar hade kommit in i fredags har nu fått sitt medlemskap förlängt med ett år (se i profilen)
admin
Christian Alfredsson
#11 - 10 mars 2006 19:03
Nils,MAUAND och Micman har mail som studsar. Vill nu förnya goldmedlemskap maila [email]christian@zoopet.com[/email]
#12 - 12 juli 2006 22:06
Hej:-)
Det är inte så enkelt!!!
Jag har meilat och frågat om postgiro(finns ej på förstasidan)
Inget svar.Visserligen är det bara 4 dagar sedan.
En ide att ha information om goldmedlemsskap på första sidan.
MVH Marita
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 13 juli 2006 07:46
[quote=martal]Hej:-)
Det är inte så enkelt!!!
Jag har meilat och frågat om postgiro(finns ej på förstasidan)
Inget svar.Visserligen är det bara 4 dagar sedan.
En ide att ha information om goldmedlemsskap på första sidan.
MVH Marita[/quote]

Både postgiro och bankgriro står på fakturan vi mailar ut - men om vi inte har rätt e-postadress så kan vi inte maila ut den
#14 - 15 juli 2006 18:49
Jaha:-)
Mycket bra.Men jag har varit i meilkontakt med Christian Alfredsson och det är ett mycket intetsägande svar jag fått!!!
Heller ingen uppföljning på mitt emailsvar har tyvärr glömt postgiro.
Hittar inte påminnelsen.
MVH Marita
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 15 juli 2006 20:26
[quote=martal]Jaha:-)
Mycket bra.Men jag har varit i meilkontakt med Christian Alfredsson och det är ett mycket intetsägande svar jag fått!!!
Heller ingen uppföljning på mitt emailsvar har tyvärr glömt postgiro.
Hittar inte påminnelsen.
MVH Marita[/quote]

Christian är nu på semester så jag får kolla med honom när han kommer tillbaka.
Om postgirot svarade jag i ovanstående inlägg.
Du kan själv ändra till en korrekt e-postadress i din profil så kommer jag att se till att en ny faktura malas ut när Christian har kommit tillbaka.
#16 - 28 november 2006 20:01
En liten undran, jag har betalat in min förnyelse, men jag kommer inte ihåg om jag får ngn bekräftelse på det eller om det inte kommer:)
Sedan är jag lite fundersam över min mail... skulle vilja byta den. Fel tråd kanske...
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 28 november 2006 20:46
qenzo skrev:
En liten undran, jag har betalat in min förnyelse, men jag kommer inte ihåg om jag får ngn bekräftelse på det eller om det inte kommer:)

Sedan är jag lite fundersam över min mail... skulle vilja byta den. Fel tråd kanske...

Nej någon mail skickar vi inte ut - men man ser det ju genom att kolla datumet i "Goldmedlem till" i sin profil eftersom vi uppdatera där.

Om du vill ändra mailadress så maila Christian
#18 - 27 december 2006 23:30
Alla vet väl att man betalar en gång om året är det så svårt att lägga undan 20 kr i månaden i 12 månader så har man pengar till sitt medlemskap
#19 - 4 februari 2007 19:11
Saknar faktura

Vi saknar faktura för fortsatt goldmedlemskap,jag skickade ett mail till [email]admin@zoopet.com[/email] men fick svar tillbaka att det inte gick att skicka till denna adress,är fakturan på gång vill gärna inte missa allt roligt som man får som goldmedlem.

Thomas
admin
Christian Alfredsson
#20 - 4 februari 2007 19:51
Skicka till [email]christian@zoopet.com[/email] istället så fixar vi det. Det är inte heller en katastrof om man stänger av Gold-medlemskapet. Vi raderar ingenting. Dvs allt är tillbaka när man aktiveras igen.
#21 - 22 september 2007 19:02
Än en gång - varför vill ni ha in pengarna i förtid egentligen?
Mitt medlemskap går ut 25/10 men jag måste tydligen betala senast 21/10.
Och ni är på hugget för tidigt - normalt brukar de akvarieorganisationer jag är medlem i vänta någon månad innan de försöker driva in sin (andra) inbetalning.
Och vad gäller för förnyelser - inbetalningsdatum eller gamla bäst-före datum???
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 22 september 2007 20:51
erikthur skrev:
Än en gång - varför vill ni ha in pengarna i förtid egentligen?

Mitt medlemskap går ut 25/10 men jag måste tydligen betala senast 21/10.

Och ni är på hugget för tidigt - normalt brukar de akvarieorganisationer jag är medlem i vänta någon månad innan de försöker driva in sin (andra) inbetalning.

Och vad gäller för förnyelser - inbetalningsdatum eller gamla bäst-före datum???

Det tar ofta några dagar innan vi får pengarna efter att man har betalt, men oroa dig inte det räcker om pengarna är framme den 25. Ingen har blivit nedgraderad i förväg. Snarare låter vi det dra över en del innan vi nedgraderar.
#23 - 29 december 2007 20:47
Kjell eller Christian:
Jag har inte fått något mail om att jag skall förnya medlemskapet. Har mailat till [email]admin@zoopet.com[/email] (mailen studsar på denna adress) och skickat pm till Kjell men båda utan svar.

Så med andra ord, jag behöver lite instruktioner om hur jag förnyar mitt gold-medlemskap. Enligt min profil så gick det ut igår. :confused::confused::confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 30 december 2007 19:06
Långås skrev:
Kjell eller Christian:

Jag har inte fått något mail om att jag skall förnya medlemskapet. Har mailat till [EMAIL="admin@zoopet.com"]admin@zoopet.com[/EMAIL] (mailen studsar på denna adress) och skickat pm till Kjell men båda utan svar.

Så med andra ord, jag behöver lite instruktioner om hur jag förnyar mitt gold-medlemskap. Enligt min profil så gick det ut igår. :confused::confused::confused:

Fakturan skickades till dig den 20/11.
Jag har bett Christian kolla om det går att skicka ut fakturan till dig igen (jag har bara samtliga fakturor som skickas ut samtidigt som ett pdf-dokument och kan inte plocka ut en enstaka och maila).
#25 - 30 december 2007 19:32
Mitt medlemskap gick ut igår också men jag har heller inte fått någon faktura än
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 30 december 2007 19:40
gizmogirl skrev:
Mitt medlemskap gick ut igår också men jag har heller inte fått någon faktura än

Också din mailades ut den 20/11

Om ni byter e-post adress - glöm inte att maila oss. Fakturan går ju till den adress ni hade när ni när ni anmälde er första gången vilket ju är minst 1 eller 2 eller 3 år sedan (beroende på när ni blev goldisar).

Jag skall se om Christian kan lösa problemet med din faktura också
#27 - 30 december 2007 19:42
Jag har inte bytt adress och jag har kollat mailboxens alla mappar så det inte kommit i fel av misstag men icke.
#28 - 30 december 2007 19:54
samma her
mvh janne
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 30 december 2007 20:32
samma her

mvh janne

Men du är ju medlem till den 1/3 (se uppe till höger i din profil) så du skall inte ha fått någon faktura ännu
mvh
kjell
#30 - 31 december 2007 09:33
god morgon[:o]
mvh janne
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 31 december 2007 10:15
god morgon[:o]

mvh janne

Godmorgon;)

qizmogirl och Långås skall nu ha fått en faktura
#32 - 31 december 2007 11:43
Godmorgon;)

qizmogirl och Långås skall nu ha fått en faktura

Min har iaf kommit fram. Vete katten vad som hände med den förra.
#33 - 31 december 2007 11:54
Min har kommit fram nu ja undrar osså var den förra blev av :).
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 31 december 2007 12:02
Långås skrev:
Vete katten vad som hände med den förra.

Kan finnas 4 anledninger till att de inte kommer fram.
1/ Det händer faktiskt att mail helt försvinner på vägen eller att de blir väldigt försenade. En gång fick jag ett mail där jag inte alls förstod mailets innebörd eftersom det var en gammal sak som togs upp. Det visades sig att mailet hade skickats till mig mer än ett år tidigare!!!!! Det tog alltså mer än ett år på sig att komma fram - hur det nu kan gå till?
2/ Det går ju ut många mail samtidigt och en del kan ha spärrar mot "massmail". Får ni Zoopets månadsbrev?
3/ Mottagarens mailbox kan vara full, eller ur funktion, just vid det tillfället
4/ Det vanligaste orsaken är dock säkert att man har ändrat e-postadress sedan man blev goldis

Därför kan det vara vettigt att alltid hålla koll på vilket datum som ens goldmedlemskap löper ut (uppe till höger i ens profil). Vi skickar ut fakturor en gång per månad - runt den 20:e
#35 - 1 januari 2008 16:50
Är lite fundersam för jag fick ett mail från Christian om förnyelse av mitt goldmedlemskap den 20:e Dec och jag loggade in på min internetbank och betalade fakturan samma dag men när jag kollar i min profil så står det fortfarande att jag bara är goldmedlem till 4:e Jan 2008. Jag såg att pengarna gick till Fohrman aquaristic eller vad det nu hette så jag vet att pengarna har kommit rätt och jag angav fakturanummer och allt så jag undrar varför det dröjer innan mitt goldmedlemskap uppdateras så att gäller ytterligare ett år?
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 1 januari 2008 17:46
Glenn skrev:
Är lite fundersam för jag fick ett mail från Christian om förnyelse av mitt goldmedlemskap den 20:e Dec och jag loggade in på min internetbank och betalade fakturan samma dag men när jag kollar i min profil så står det fortfarande att jag bara är goldmedlem till 4:e Jan 2008. Jag såg att pengarna gick till Fohrman aquaristic eller vad det nu hette så jag vet att pengarna har kommit rätt och jag angav fakturanummer och allt så jag undrar varför det dröjer innan mitt goldmedlemskap uppdateras så att gäller ytterligare ett år?

Verkar mycket underligt - jag har i alla fall ännu inte fått någon talong med betalningen men det har kanske försenats pga alla helger. Vi får se vad som kommer imorgon.

Du behöver dock inte oroa dig för att bli nedgraderad eftersom vi drar över datumet en hel del innan vi gör detta.
#37 - 1 januari 2008 19:17
Jo jag vet att ni låter det dra över en hel del Kjell och det är jag inte orolig för, blir dock fundersam på om det har blivit ngt strul med banken eller så men du kan väl hojta till längre fram om det fortfarande inte har kommit in är du snäll =)
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 1 januari 2008 19:30
Glenn skrev:
Jo jag vet att ni låter det dra över en hel del Kjell och det är jag inte orolig för, blir dock fundersam på om det har blivit ngt strul med banken eller så men du kan väl hojta till längre fram om det fortfarande inte har kommit in är du snäll =)

Jodå det skall jag göra, men det har ju som sagt bara varit 3 vardagar sedan den 20
#39 - 4 februari 2008 20:54
Jag har blivit av med mailet o hittar inte Pg eller Bg nummret någonstans. Kan någon lägga ut det eller Pm:a mig:)
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 4 februari 2008 21:09
kaj.p skrev:
Jag har blivit av med mailet o hittar inte Pg eller Bg nummret någonstans. Kan någon lägga ut det eller Pm:a mig:)

du har pm
#41 - 4 februari 2008 21:24
Tackar inbetalt :)
#42 - 24 juni 2008 12:05
hej.. undrar var ja skall vända mig men börjar här.. det står lite lustigt att ja e goldmedlem te 2007.. men är fortfarande gulmedlem??? har för mig att ja blev G medlem ca juli förra året.. om det krävs så vill ja gärna fortsätta vara guldmedlem.. (vet inte själv n min tid går ut)

mvh/carlos
#43 - 24 juni 2008 12:49
Kollar du in på din profil står det att du är Goldmedlem till 2007-11-07.
Kjell Fohrman
Administrator
#44 - 24 juni 2008 14:07
Ibanez skrev:
hej.. undrar var ja skall vända mig men börjar här.. det står lite lustigt att ja e goldmedlem te 2007.. men är fortfarande gulmedlem??? har för mig att ja blev G medlem ca juli förra året.. om det krävs så vill ja gärna fortsätta vara guldmedlem.. (vet inte själv n min tid går ut)

mvh/carlos

Vet inte varför det står fel - men 2008 istället för 2007 skall det i alla fall vara. Ber Christian ändra det när han är tillbaka från semestern
mvh
kjell
#45 - 24 juni 2008 14:33
Vet inte varför det står fel - men 2008 istället för 2007 skall det i alla fall vara. Ber Christian ändra det när han är tillbaka från semestern

mvh

kjell

no problem.. och påminnelsen kommer i vanlig ordning även under christians semester??

/carlos
Kjell Fohrman
Administrator
#46 - 24 juni 2008 14:51
Ibanez skrev:
no problem.. och påminnelsen kommer i vanlig ordning även under christians semester??

/carlos

Jodå, men eftersom ditt medlemskap går ut först i november så lär han nog hinna hem i god tid innan det är dags att skicka ut din;)
#47 - 24 juni 2008 14:54
Jodå, men eftersom ditt medlemskap går ut först i november så lär han nog hinna hem i god tid innan det är dags att skicka ut din;)

hmm det e äna på grensen va.. hehe.. asså det e så långt kvar.. ja då hinner ja spara ihop till det med..! fantastiskt :D
#48 - 16 juli 2008 10:53
Men nu blir jag nervös.. Jag fick ett mail om förnyelse för ett tag sedan, och jag satte in pengarna. På min presentation står det dock att mitt medlemskap går ut 2008-07-11. Det var för några dagar sedan. Hur vet man att det har blivit rätt?
Kjell Fohrman
Administrator
#49 - 16 juli 2008 16:20
maria_ skrev:
Men nu blir jag nervös.. Jag fick ett mail om förnyelse för ett tag sedan, och jag satte in pengarna. På min presentation står det dock att mitt medlemskap går ut 2008-07-11. Det var för några dagar sedan. Hur vet man att det har blivit rätt?

Don´t worry, dina pengar har kommit - något måste ha blivit fel vid uppgraderingen. Christian får fixa det så snart han är hemma från semestern.
#50 - 16 juli 2008 17:59
När ändå denna tråden har kommit upp så frågar jag som jag brukar göra till dig...När ska jag betala?? har jag fått mail än,efter som jag inte har tillgång eller brukar sällan kolla mailen så skulle jag vara tacksam om det nämdes innan så man kan titta efter..

Ps.jag tror jag har kommit åt nån knapp eftersom det är streck under när jag skriver..SKULLE vara tacksam om nån kunde berätta hur jag ska få bort det..Ha Haför jag har ingen aning
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 16 juli 2008 18:04
När ändå denna tråden har kommit upp så frågar jag som jag brukar göra till dig...När ska jag betala?? har jag fått mail än,efter som jag inte har tillgång eller brukar sällan kolla mailen så skulle jag vara tacksam om det nämdes innan så man kan titta efter..

Ps.jag tror jag har kommit åt nån knapp eftersom det är streck under när jag skriver..SKULLE vara tacksam om nån kunde berätta hur jag ska få bort det..Ha Haför jag har ingen aning

Det står i din profil när goldmedlemskapet går ut - man brukar få ett mail runt den 20:e i månaden innan medlemskapet går ut.
Antar att du har klickat på U i menyn ovan när det blivit understruket
#52 - 16 juli 2008 18:07
Det står i din profil när goldmedlemskapet går ut - man brukar få ett mail runt den 20:e i månaden innan medlemskapet går ut.

Antar att du har klickat på U i menyn ovan när det blivit understruket
Jag tackar för info:)
#53 - 7 augusti 2008 19:45
Jag har inte fått ett mail än när jag ska betala eller vilket bankgiro det ska gå till?? har ett nytt email kanske därför men detta är ändrat hos er
#54 - 7 augusti 2008 20:16
Har fått ditt mail om mail. En faktura kommer på mailen.

//Christian som testar detta kontot.
#55 - 14 augusti 2008 09:39
När vet man att ni har fått pengarna till förnyelse för dem är dragna ifrån mitt Konto??eller det tar några dagar..
Kjell Fohrman
Administrator
#56 - 14 augusti 2008 15:04
När vet man att ni har fått pengarna till förnyelse för dem är dragna ifrån mitt Konto??eller det tar några dagar..

Normalt sett så uppgraderas din profil med den nya "utgångstiden" ca. 4-5 vardagar efter att man har betalt avgiften.
#57 - 9 januari 2009 13:31
Såg nyss att jag e goldmedlem till mars 2011 :D

Hur länge till e ni andra medlemmar ?
#58 - 9 januari 2009 13:33
Ibanez skrev:
hmm det e äna på grensen va.. hehe.. asså det e så långt kvar.. ja då hinner ja spara ihop till det med..! fantastiskt :D

Hur gick det i november [:o]? Tog cashen slut ibanez ? :confused:
admin
Christian Alfredsson
#59 - 9 januari 2009 17:48
Medlem nr 5 och fram till 2011. Då har du varit med från början och är den som betalt för längst tid.
Kjell Fohrman
Administrator
#60 - 9 januari 2009 17:50
admin skrev:
Medlem nr 5 och fram till 2011. Då har du varit med från början och är den som betalt för längst tid.

Betalt och betalt;) - drd "finansierar" sitt Goldmedlemskap genom att skicka in bra foton
#61 - 28 januari 2009 14:31
Jag missade att fakturan på mitt Goldmedlemskap hade kommit, såg att den skulle varit betald den 19/1, är det fortfarande okey att betala den då eller måste man anmälla sitt guldmedlemskap igen?
Kjell Fohrman
Administrator
#62 - 28 januari 2009 14:35
Sultanen skrev:
Jag missade att fakturan på mitt Goldmedlemskap hade kommit, såg att den skulle varit betald den 19/1, är det fortfarande okey att betala den då eller måste man anmälla sitt guldmedlemskap igen?

Det funkar fortfarande att betala med den gamla fakturan
#63 - 10 mars 2009 20:15
Mitt medlemskap gick ut den 1/3-09,glömde kolla mailen ordentligt[:o].Kom på det alldeles nyss,ooops tänkte jag ,nu åker jag ut ur 100-klubben.
Går det bra att jag betalar den 25/3-09 eller hinner jag åka ut i kylan då.[:-171]
Kjell Fohrman
Administrator
#64 - 10 mars 2009 20:31
Stenborg skrev:
Mitt medlemskap gick ut den 1/3-09,glömde kolla mailen ordentligt[:o].Kom på det alldeles nyss,ooops tänkte jag ,nu åker jag ut ur 100-klubben.

Går det bra att jag betalar den 25/3-09 eller hinner jag åka ut i kylan då.[:-171]

Vi gör alltid nedgraderingen ungefär den 20-21 i månaden så det räcker om vi har pengarna innan dess.
#65 - 10 mars 2009 20:44
Sjysst! Då skall jag fixa det omedelbums.[:-113] jag ilar
#66 - 15 mars 2009 21:16
Jag såg nu att mitt medlemskap också gick ut den 1/3... Har dock inte fått något mail så jag blev lite misstänksam. Jodå, jag har ju haft fel mailadress ifylld hela tiden! Kan man få en ny faktura?
Kjell Fohrman
Administrator
#67 - 15 mars 2009 21:37
muppins skrev:
Jag såg nu att mitt medlemskap också gick ut den 1/3... Har dock inte fått något mail så jag blev lite misstänksam. Jodå, jag har ju haft fel mailadress ifylld hela tiden! Kan man få en ny faktura?

Tar lite tid att fixa fram en ny faktura efterson den gamla försvunnit i cyberrymden- men du behöver egentligen inte någon faktura utan de kan bara betala in 225 kr på bg 5680-2960 eller på PG 469755-3.
Ange också ditt användarnamn samt fakturanummer som är samma som ditt medlemsnummer 0047
#68 - 15 mars 2009 22:15
Ok, då fixar jag det så småningom...
#69 - 15 juli 2009 18:25
Fummlade bort förnylse mailet vore bra om det gick att lösa på något smidigt sätt.
admin
Christian Alfredsson
#70 - 16 juli 2009 19:01
Maila till mig på [email]christian@zoopet.com[/email] så skickar jag ett nytt.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#71 - 16 juli 2009 19:05
Eller snabbast läs sitt eget medl.nummer i profilen (fakt.numret är samma). Ange det och namn och betala in 225 kr på PG 469755-3 eller BG 5680-2960
Bilagor:
#72 - 28 september 2011 16:48
fel tråd?

Annons