Magnet algskrapor

#1 - 19 juni 2005 08:30
Hej!!
Någon som har testat magnet algskrapor? Är dom bra??

[:-15]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 19 juni 2005 09:11
De algmagneter som flyter är bra efterom det lätt blir att det fastnar gruskorn på de andra.
#3 - 19 juni 2005 11:13
har 1 av "dom andra" och funkar för mej men jag har ett rätt litet kar samt bara har den i karet när den används.
#4 - 20 juni 2005 11:15
Kan starkt rekommendera JBL:s Blanki, den slår det mesta !

Det är dock ingen magnetskrapa utan en egen liten kloss (finns även med stång om man inte vill blöta ner handen)
#5 - 20 juni 2005 11:31
De funkar utmärkt.Skulle man råka "tappa" skrapan flyter den upp till ytan ockh är lätt fånga in igen.Rekommenderas
#6 - 20 juni 2005 12:53
[QUOTE=LaPerla]Hej!!
Någon som har testat magnet algskrapor? Är dom bra??

[:-15][/QUOTE]
Ja.
Sådär.
Framförallt är dom apfula, kör själv nuförtiden uteslutande med is-skrapor som används till bilrutor....
#7 - 20 juni 2005 14:01
Jag har också en magnetskrapa som jag tycker är förvånansvärt bra faktiskt.
Även om jag är där och skrubbar med svampen ganska ofta pga glömska.
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 20 juni 2005 14:17
Framförallt är dom apfula, kör själv nuförtiden uteslutande med is-skrapor som används till bilrutor....

???????????????????????
Nu använder man algmagneter för att rengöra rutor med och de är faktiskt inte avsedda som inredning i akvariet. Dock eftersom du nu uppenbarligen ser det som en inredningsdetalj så undrar jag hur du kan tycka att det är fulare med en magnetskrapa som sitter fast i ett hörn än en isskrapa som flyter runt i akvariet - smaken är som baken, delad;)
#9 - 20 juni 2005 15:00
Har ni två inte kommit på idén att plocka upp algskrapan när den inte används?
#10 - 20 juni 2005 15:06
[QUOTE=erikthur]Har ni två inte kommit på idén att plocka upp algskrapan när den inte används?[/QUOTE]

gör jag.
skitenkelt när man har ett helglasakvarium.
#11 - 20 juni 2005 18:55
Jag använder mig av en magnetalgskrapa av märket MAG-FLOAT modell större. Mycket bra skrapa som jag aldrig har tappat någon gång, trots tjockt glas på akvariet, samt att den gör ett bra jobb.
#12 - 21 juni 2005 04:55
[QUOTE=Kjell Fohrman]

???????????????????????
Nu använder man algmagneter för att rengöra rutor med och de är faktiskt inte avsedda som inredning i akvariet. Dock eftersom du nu uppenbarligen ser det som en inredningsdetalj så undrar jag hur du kan tycka att det är fulare med en magnetskrapa som sitter fast i ett hörn än en isskrapa som flyter runt i akvariet - smaken är som baken, delad;)[/QUOTE]
Så sant :D, men hur många låter INTE magneten hänga kvar på framrutan när den inte används! ( gjorde det själv när jag var yngre )
Och, is-skrapan flyter väl inte, eller......
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 21 juni 2005 05:53

INgen aning om den flyter eller inte - men inte blir den snyggare som bottendekoration;)
#14 - 21 juni 2005 06:14
[QUOTE=Kjell Fohrman]

INgen aning om den flyter eller inte - men inte blir den snyggare som bottendekoration;)[/QUOTE]
Om man skaffar en svart skrapa kanske man kan ha den som översta lagret till en skiffergrotta :D
Eller kan man som jag, stoppa den i bakfickan när man är klar ;)

Annons