Mager paletthona

#1 - 18 november 2008 18:03
Jag tror att min paletthona har magrat sedan jag köpte henne.
Jag mata en gång om dagen med Sera vipagran eller frystartemia eller rämix.
Jag tycker i alla fall inte att hon lika runda former som hon hade förrut. Men hon ser pigg ut och hon dansar för sin hane.
Paret har inte lagt rom på flera månader, har aldrig lyckats med någon rom heller.
Jag vet inte om de känner sig stressade över ancitrusarna som bråkar en del om det är anledningen till att de inte leker. Men både hanen och hon dansar för varandra iaf.

Hur ska jag göra för att hon ska bli lite rundare igen?
#2 - 18 november 2008 18:08
Låter som att det inte är någon fara då. Så länge de visar tecken på lek och hon ser pigg ut är det bara att avvakta och se.
Det är inget fel på maten du ger heller utan mata du på som vanligt.
Att Ancistrusarna bråkar borde inte vara några problem. Det ska mycket till för att störa Paletter ;)
Jag tycker det låter som att de har lek på gång så vänta du och se :)
#3 - 18 november 2008 18:13
Okej va bra att de inte är någon fara med henne.
Ja jag vet inte om det där med lek. De har hållit på länge och det händer ändå ingenting.
Köpte för fler veckor sedan en ny grotta åt dem för jag fick aldrig någon ordning på stengrottan, den är inte mer intressant än att de simmar in i den ibland och hanen gräver lite.
Men jag ska vänta och se. Har ju väntan sedan i påskas så jag kan vänta ett tag till :p
Men det känns iaf skönt att de verkar må bra.
#4 - 18 november 2008 19:26
Har du sett henne äta?
#5 - 18 november 2008 20:00
ansjo skrev:
Har du sett henne äta?

Jadå..både hanen och honan är framme och käkar. Hanen tar alltid först och pussar på mina fingar toppar när han tar första tuggan, men honan äter med god aptit. Som i morse när de fick fyrst atremia hade hon stor bit i munnen som hon tugga och mumsa på.
#6 - 18 november 2008 23:20
Då behöver du inte oroa dig, det skulle vara värre om hon inte käkade:).

Annons