Maffigt Akvarium

#1 - 2 april 2005 09:30
Fick en massa bilder tagna från ett megalyxhotell i Dubai på min email. Jag blev helt såld på akvariet.
#2 - 2 april 2005 09:38
nu är jag inte helt säker, men hotellet står ju på en konstgjord ö i havet och jag har för mig att "akvariumet" bara är en glasvägg och visar deras kosntgjorda rev i havet. Eller så kanske det bara var så att dom pumpar in vatten från havet dit, hur som helst otroligt coolt är det ändå =)

Hotellet heter iaf Burj Al Arab och är världens högsta hotell byggnad format som ett traditionellt segel från regionen, världens lyxigaste hotell 5 stjärnor deluxe eller vad dom kallar det ;)

Går en dokumentär på discovery om det hotellet och där snackar dom även om "akvairumet" "dammen" eller vad man ska kalla det, helt klart sevärt.
#3 - 2 april 2005 10:06
[QUOTE=gosatta]nu är jag inte helt säker, men hotellet står ju på en konstgjord ö i havet och jag har för mig att "akvariumet" bara är en glasvägg och visar deras kosntgjorda rev i havet. Eller så kanske det bara var så att dom pumpar in vatten från havet dit, hur som helst otroligt coolt är det ändå =)

Hotellet heter iaf Burj Al Arab och är världens högsta hotell byggnad format som ett traditionellt segel från regionen, världens lyxigaste hotell 5 stjärnor deluxe eller vad dom kallar det ;)

Går en dokumentär på discovery om det hotellet och där snackar dom även om "akvairumet" "dammen" eller vad man ska kalla det, helt klart sevärt.[/QUOTE]

Hur det än är så måste jag säga att det är en rejält härlig utsikt att titta på när man sitter och äter och dricker något gott. :)
#4 - 2 april 2005 10:36
Ja det var från det hotellet som var byggt på en konstgjord ö.
#5 - 2 april 2005 12:09
har man tid att äta när man har nåt så maffigt att titta på? *ler*
#6 - 2 april 2005 12:36
[QUOTE=elinor]har man tid att äta när man har nåt så maffigt att titta på? *ler*[/QUOTE]

Jadu.. Det lär inte bli lätt. Man får försöka så gott man kan :D
#7 - 2 april 2005 12:41
Jag har käkat där några gånger det va rätt så härligt med en sådan utsikt,men det va långt ifrån det bästa dem hade att erbjuda på hotellet.
#8 - 2 april 2005 12:46
föresten e hotellet världens enda 7 stjärniga hotell
#9 - 2 april 2005 12:47
Men hur har de tänkt egentligen när en av stolarna vid varje bord har RYGGEN mot akvariet, det måste ju bli tjafs om platserna tycker man ju... =)
#10 - 2 april 2005 12:52
I det mailet jag fick så var det ca 20 kort på rum, pool, sällskapsrum mm. De såg ut som i en sagobok i en Sultans palats. Jag trodde inte det existerade såna magnifika rum.
#11 - 2 april 2005 13:01
Jag har för mig att det är världens största saltvattensakvarium som finns i det hotellet! Hotellet dyker upp då och då i olika kanaler, där dom sagt det.
#12 - 2 april 2005 13:52
Här är en hemsida om det är någon som vill kika mer på detta lyxiga hotell:
http://www.burj-al-arab.com/

Har också sett dokumentären på Discovery ett par gånger. Riktigt coolt! :cool:
#13 - 2 april 2005 16:05
Enio din andra post blev lite som en nagel i ögat. ett underbart hotell, dock inte sjustjärnigt eftersom skalan bara går från 1-5 :D
Det är hotellet själv som har "7-stjärnigt" lite som en gimmick för att locka dit kungligheter och stjärnor.
enio för övrigt, vad fick du betala för maten? åker man till dubai kanske detdär vorre något ;)
#14 - 2 april 2005 16:11
Dom ville ju kalla det sju stjärnigt, tror dom fick ideen från Oriental i Bangkok (som innan räknades som världens lyxigaste hotell) ville kalla sig sex stjärniga. Men som man ser på Burj al Arabs hemsida nu så är dom ju 5 stjärniga "deluxe" =)
#15 - 2 april 2005 16:36
Precis! :D
Fast det är nog inget att satsa på, dumt att blåsa hela reskassan på en måltid :P
Om jag inte minns helt fel kostar det billigast rummet kring 1500 dollar per natt
#16 - 2 april 2005 16:36
[font=Comic Sans MS][color=red]Kanonmaffigt verkar det vara i alla fall!![/color][/font] :D
#17 - 2 april 2005 17:00
[QUOTE=Adnan_]Precis! :D
Fast det är nog inget att satsa på, dumt att blåsa hela reskassan på en måltid :P
Om jag inte minns helt fel kostar det billigast rummet kring 1500 dollar per natt[/QUOTE]

Känns som att det ligger aningens utanför min budget ja,, lite grand som att säga att en "RR" är billig när den kostar 500k, jupp, det är billigt men lite utanför min liga om så säger.:)
#18 - 3 april 2005 11:10
enio för övrigt, vad fick du betala för maten? åker man till dubai kanske detdär vorre något ;)

Hej adnan jag blev bjuden av en god vän till mig,på några dagars vistelse på hotellet.Det var mycket som överraskade mig bl.a hotellets privata ubåt som tog oss ner till en härlig resturang i havsbottnet.

Kostnadsfrågan kom alldrig på tal,men priset för det rummet jag bodde i tror jag kostar 3000-4000 dollar per natt.

Så maten ligger nog i prisklassen svindyrt
#19 - 10 april 2005 09:43
vet du när det går ungefär och vad det heter[QUOTE=gosatta]nu är jag inte helt säker, men hotellet står ju på en konstgjord ö i havet och jag har för mig att "akvariumet" bara är en glasvägg och visar deras kosntgjorda rev i havet. Eller så kanske det bara var så att dom pumpar in vatten från havet dit, hur som helst otroligt coolt är det ändå =)

Går en dokumentär på discovery om det hotellet och där snackar dom även om "akvairumet" "dammen" eller vad man ska kalla det, helt klart sevärt.[/QUOTE]

Annons