Lysrörsfråga

#1 - 12 november 2007 14:16
Jag har trasiga lysrör i båda mina akvarium. Men nu funderade jag på om jag kan använda vanliga lysrör som är typ över diskbänken. De är på 30w båda nämligen.
Sen har jag samma längd på mina arcadia birdlamp, men där är det både UVA och UVB och det känns för häftigt att ha det till ett akvarium.

naturligtvist ska jag köpa nya lysrör till akvarieramparna, men det är ett tag till lön ;)
#2 - 12 november 2007 14:54
ja du kan ha vanlig lysrör i ramperna det har jag :)
#3 - 12 november 2007 15:10
kanonbra, ser så tråkigt ut med bara en lysande lampa istället för två :D
#4 - 12 november 2007 15:15
Det enda är att det blir ett väldigt kallt, vitt sken! Men det duger absolut tillfälligt tills man skaffat ordentliga! :)
#5 - 12 november 2007 15:30
Nej tvärtom, det blev väldigt mycket gult, men det är ju bara tillfälligt. Jag byter ut dom med power-GLO sen
#6 - 13 november 2007 08:06
surinam skrev:
Nej tvärtom, det blev väldigt mycket gult, men det är ju bara tillfälligt. Jag byter ut dom med power-GLO sen

Kallvita rör blir mycket snyggare, fortfarande lite gult mot ett powerglo men inte värre än att man kan vänja sig, på jula tex brukar man kunna köpa sånna rör för 15kr ;) duger bra som reservrör till löningen.
#7 - 13 november 2007 08:12
bra att ha i reserv hemma. Jag gillar när det framhäver fiskarnas färger och det gör det inte med ett sånt här rör. Mina blå fiskar bleknar, himla fult.
Jag ska köpa power-GLO sen men jag funderar även på ett marin-GLO för att se hur blått det blir.

Annons