Lysrörsarmaturen har lagy av - juwel

#1 - 9 november 2009 15:33
Båda lysrören i mitt juwel akvarium har lagt av samtidigt. Har provat att byta rör, men det hjälper inte. Akvariet är et Trigon 190 hörnakvarium.
Är det någon som vet om man kan felsöka på något sätt?
#2 - 9 november 2009 15:44
hedde73 skrev:
Båda lysrören i mitt juwel akvarium har lagt av samtidigt. Har provat att byta rör, men det hjälper inte. Akvariet är et Trigon 190 hörnakvarium.

Är det någon som vet om man kan felsöka på något sätt?

dyp donet eller vad det hetar kanske har gått sönder?

eller glimmtändare eller finns det inte i nya ramper? det finns iaf på min ramp!
#3 - 9 november 2009 15:53
När jag skulle köpa akvarium så tänkte jag först ta ett Juwel men jag blev avrådd från det eftersom handlaren jag pratade med fått returnera en hel massa lysrörsarmaturer. Verkar vara ett rätt vanligt problem. Så det bästa om du köpt karet nytt är väl att ta kontakt med de du köpt det av så bör det gå på garanti. Har du köpt det begagnat är väl risken att du får skaffa ny armatur.
#4 - 9 november 2009 16:04
Akvariet är köpt för ett och ett halvt år sedan. Har ingen koll på hur lång garanti det är på det, men skall kolla det imorgon.
#5 - 9 november 2009 16:06
Då bör det inte vara några problem att få den utbytt:).
#6 - 9 november 2009 16:31
ansjo skrev:
Då bör det inte vara några problem att få den utbytt:).

Får leta fram kvittot ikväll o åka förbi Hercules zoo imorgon.
#7 - 9 november 2009 18:15
Det är väldigt vanligt att den s.k "reaktorn" går sönder i dom. Men den bör ju kunna bytas på garantin :)
#8 - 10 november 2009 17:42
hedde73 skrev:
Akvariet är köpt för ett och ett halvt år sedan. Har ingen koll på hur lång garanti det är på det, men skall kolla det imorgon.

3Års reklamationsrätt?

Annons