Lysrör Power-Glo 30w ???

#1 - 20 juli 2004 10:49
Har ett 100L akvarium med sorgmantlar och tetror och några bottenfiskar.
Skulle nu byta mina gamla rör och har nu köpt ett rör Power-Glo 30w 135 lux det tyckte dom i butiken var bästa röret. ska köpa ett rör till sedan så man inte byter allt på engång.
Är det så eller blev man lurad :)med tanke på priset 229 kr

/Micke
#2 - 20 juli 2004 20:50
Tycker du att ljuset är snyggt så var det väl ett bra köp. Dom ger mycket ljus tycker jag. Skall du ha växter så kan du ju kombinera lite och köpa ett rör som är mer lämpat för växter. Om du söker här i forumet så kommer du hitta massor med trådar angående lysrör. Här kan du kolla hur lite olika rör ser ut i färgen: http://www.aqua-web.org/users/saurama/index.htm
#3 - 20 juli 2004 21:45
Allting är ju beroende av tillgång, här i gbg så kostar dom .. ca 160:-
men då får man ju "bättre" rör för mindre ...
#4 - 20 juli 2004 22:48

Av någon anledning så är just powerglo mycket dyrare för butikerna att köpa in anledningen vet jag ej.

Jag använder powerglo till mina kar tillsamma´ns med sylvania aquastar vilket är ett billigare och nästan ett bättre rör.

Powerglo rören har en tendens att bli något smutsiga och dassiga när dom börjar bli gamla nya har ett mycket kraftigt vitt-blått sken som inga andra rör jag vet på marknaden har antagligen därför det lite högre priset.

Jag säger Sylvania Aquastar är det bästa röret byter nog ut mina powerglo mot sådana.
#5 - 20 juli 2004 23:01
Power-Glo är ett väldigt bra och ljusstarkt lysrör som "passar" både växter som fiskar. Kombinerat med ett Philips Aquarelle lysrör kommer dina växter att trivas utmärkt och får mycket (och bra) ljus, samtidigt som fiskarna kommer att "färga ut" maximalt.

Annons