hawkse, jag hade tänkt att gå på en ny pump av samma märke och sort och helt enkelt sätta i de gamla filtren, hur låter den iden?
Växtnäring får karet 1 gång i veckan så det blev näringsboost idag igen.
fan alltså att jag bara har plats för 1 lysrör i min uråldriga ramp *grrr* Får surfa runt lite och kolla om jag hittar en ny! Gubben min sålde precis sin själ, han sålde sin quad och köpte en ny för det dubbla priset! (här pratar vi inte bara nåra fjuttiga tusenlappar...) vilket betyder att jag nu kommer få ta in ett nytt större kar i framtiden och då borde jag även kunna unna detta en ny ramp! *moahahaaaaaa* :d Jag borde även få en välförtjänt solsemester.
han lär sig aldrig stackarn, han har sålt sin själ så många gånger nu!! ;)
då tar jag fram kameran igen nu då och
fotar växten, egentligen är det inte så viktigt eftersom jag själv vet vad det är för en växt, men jag är ju helt förälskad i den. Dör den så köper jag en ny likadan ;)
Ja, mina ancistrusar är väldans små och söta, en av dem verkar växa snabbare än den andra för jag tycker den blivit så "stooor" :d:p
Gaffel, tror det var mobilkameran som lurade ögat, gallret håller ancistrusarna fritt :)
knappa 100 liter då!! ;) :d ska nog ta och skaka lite på filtren efter voffe-promenaden i snöslasket.