Lysrör!?

#1 - 19 juli 2009 17:23
Ser att mitt lysrör i lamprampen börjar flacka och inte te sig som det borde... :mad: Antar att det snart gjort sitt!
Har inte köpt ett lysrör nytt någon gång så därför frågar jag er; vart köper jag billigast och bäst lysrör?? :D

Tack tack
#2 - 19 juli 2009 17:47
www.pwss.se

sedan aquarelle....
#3 - 19 juli 2009 19:22
Finns det inte att köpa på "vanliga" butiker typ som på stan?? =)
#4 - 19 juli 2009 19:55
noop....men djuraffären tordes ha, eller ta hem
#5 - 20 juli 2009 07:04
Blir dock antagligen mycket billigare att ta det via PWSS.
#6 - 20 juli 2009 07:11
tja, jag hade tjänat på att ta det lokalt, har en djuraffär med stor kännedom, som enbart drivs som hobby...

Jag hade tjänat 100:- på att ta de där istället för pwss.
#7 - 20 juli 2009 08:43
Dom flesta har hagen rören och ett hagen power-glo är ingen större skildnad mot aquarelle och då du slipper fraktkostnaden blir det nog ingen större prisskildnad heller ;)
#8 - 20 juli 2009 08:46
HeroS skrev:
Finns det inte att köpa på "vanliga" butiker typ som på stan?? =)

Du kan beställa Philips Aquarelle i din lokala elbutik om det inte är något konstigt wattantal och inte din zoobutik kan ta hem eller har hemma.
#9 - 20 juli 2009 10:42
tja, jag hade tjänat på att ta det lokalt, har en djuraffär med stor kännedom, som enbart drivs som hobby...

Jag hade tjänat 100:- på att ta de där istället för pwss.

WTF? Får du betalt för att handla i den lokala hobbydrivna butiken?

Om du nu menar "sparat" istället för "tjänat", så kan man ju fråga sig hur butiken kan hålla så låga priser. Jag har aldrig varit med om en fysisk butik som varit billigare än webshopen, de måste alltid göra påslag för lagerhållning och dylikt.

Fuzzop skrev:
Dom flesta har hagen rören och ett hagen power-glo är ingen större skildnad mot aquarelle och då du slipper fraktkostnaden blir det nog ingen större prisskildnad heller ;)

Jag ser klar skillnad på mina Aquarelle och mina PowerGlo. Använder båda just för att de kompletterar varandra, men skulle jag bara ha ett lysrör skulle det utan tvekan vara Aquarelle.
#10 - 20 juli 2009 15:21
ja eller sparat istället.

175: st kostar aquarelle 120cm rören..
350:- för två mao...

rättare sagt så hade jag sparat 150:-, jämfört mot pwss...

Jag vet faktiskt inte hur hon kan hålla så låga priser, men tex akvariestenar, 5:- KG,

fiskarna är hyffsat billiga.. har för mig att diskusarna springer loss på cirka 200-350kr st..(obs, vet ej säkert)...
#11 - 20 juli 2009 15:31
Allt billigt är inte bra (diskus);), men visst finns det affärer som kan hålla lägre priser än internetbutiker.
Ser man det rent krasst, så finns det ett par anledningar till detta.
Dels kan affären sänka sina ordinariepriser (prutning)då de rent affärsmässigt ser fördelen att sänka priset då köparen annars inte köper där utan beställer på nätet.
Sedan kan det vara en affär med inte så stort eget lager utan får beställa tex pumpar och annat och slipper då ligga på ett stort lager. Då kan det vara värt för köparen att beställa varan till ett bra pris och då vänta några dagar, såsom h*n ändå fått göra via internetshopping;).
Men som sagt, allt billigt är inte bra.
#12 - 20 juli 2009 15:59
allt billigt är inte bra, kan jag hålla med om..

men personligen köper jag varor/djur och gynnar de istället för ngn större kedja på nätet..

Sedan var jag inne på djurmagazinet i ljungby o tittade, fiskar som går utan varken rötter stenar växter eller annan inredning..

här i lokala butiken kan man köpa vissa fiskar, typ diskus i välinredda kar, vilket gör att båda inlevelsen o köplusten ökar, dessutom tror jag att dessa firrar mer allmänt att mer välmående än de utan ngt alls i karet.

Prisex. diskus ppå djurmagazinet kostade MINST 1500:-...för EN...hutlöst...

Sedan tycker jag ännu slå länge att de här hemma har det mesta hemma, dock oftast i 1 i lager.. men är man först =) så går det bra...

typ de har iaf de vanligaste ytterfilterna i varierande storlekar hemma, vilket jag får säga är bra!..

däremot är hennes växtkar inte i helklass, men jag hoppas kunna få bidra med ngt i framtiden, hon har mest de valingaste.

vallisneria och alla andra snabbväxande köper man för 5:-st.. billigt och bra...
#13 - 20 juli 2009 17:03
Börjar låta som att man ska ta en tur med bilen och bara shoppa loss hos den där damen. Det är ju bara 16 mil enkel resa dit... ^^

Annons