Lysramp till 720liter SA

#1 - 21 januari 2009 18:11
Då man äntligen lyckats kompromissa om hur ett akvarium skulle se ut för att passa in i våran lägenhet så kommer jag nu äntligen snart att dra iväg en order.

Frågan är bara den med lysramp, eftersom allt i vardagsrummet går i vitt så har jag byggt en bänk som är klädd i Ikea skåp luckor och täcksidor.
Lysramp däremot har jag inte hittat något som riktigt passar. Är sugen på en MH ramp och den som än så länge verkar vara "godkänd" är Aquamedic's Ocean light MH-armaturer. (i och för sig inte vit men Alu?)
Har dock bara sett att de som är 180cm långa går att få som minst med 3x150w alt 3x150w+2x80 t5. och det känns lite som overkill till ett 720, eller?

Andra tipps på lysarmaturer mottages gärna.

/Anton
#2 - 22 januari 2009 00:33
varför inte bygga en egen så får man den precis som man vill ju=)
#3 - 22 januari 2009 00:40
Jo det är sant. Men det hela handlar ju tyvärr inte om hur jag vill ha det :) utan vad jag får ta in i lägenheten.
Då blev det helt plötsligt avgränsat till en hängande armatur. Problemet är ju att "alla" armaturer som är 180cm långa har så mycket watt och köra med.
Skulle ju i och för sig gå vägen med en 150 cm ramp.

Har kollat in Aquamedics T5 armaturer också, skulle det räcka med 4*80w eller är det lika bra att satsa på MH från början om man ska köra med Co2 lite senare?

Annons