Planeringen tog väl 1 vecka och bygget 2 timmar, men jag gjorde 3D ritningar också för att få måtten rätt, det tog nog längst tid ärligt talat. Passning blev inom 1mm, så DET är man ju klart nöjd med på 1 meter med trä som glad amatör.
Målade med Feltemas färg. Kollade upp våtrumsfärg(?) på färghandeln, men den jag hittade var väldigt dyr och fanns inte i de kvantiteter och kulörer som jag ville. Hade kunnat luskat mera i det men tänkte ändå på sikt, när nollorna börjat strömma in på bankkontot, ordna med reflektorer istället.
Funderade på 2-komp, för jag trodde jag hade över från i somras... Är dock lite overkill att måla med det, så extremt aggresiv är inte miljön här i rummet. ;)
Skulle vara om det blir problem om det blir väldigt varmt från lysrören, men inget som jag märkt i dagsläget iaf, och färgen är ju vattenfast så den lilla fukt som kommer upp från ena kanten från det mindre täckglaset är troligen försumbar och i bakkant är det öppet... öh, har ingen koll där faktiskt, vill man ha täckglas under rampen eller vad är praxis?
En liten fisk var död i morse faktiskt, fullt möjligt att den blev för imponerad av bygget fick en chock och dog av färgen :D ...få se om fler dör... tror dock inte det är färgen faktiskt, gjorde om lite inredning och växter igår och an dog rimligen av det.