Lure-coursing

#1 - 27 juli 2012 20:24
Min stora intresse förutom akvaristiken är mina hundar o Lure-coursing.
filmade Midna när hon sprang för 3:e gången. Snart ska vi släppa henne med en hund till, men tar det lugnt. De får tävla när de klarat 3 licenslopp på rad och är minst 18 månader. Man släpper hundarna två och två. Finns mycket på YouTube för er som vill se mer:)[video=facebook;3546157341098]http://www.facebook.com/photo.php?v=3546157341098&set=vb.1487476790&type=2 &theater[/video]
#2 - 28 juli 2012 08:39
Det krävs en hel del ork för att springa det där!! Hon verkar tycka det är roligt och vill verkligen komma iväg ser det ut som. :D
#3 - 28 juli 2012 18:33
Jo vi tränar dem mycket då de får springa lösa. Vilket är viktigt då skaderisken är större hos en otränad hund. De älskar det, inte alla vinthundar gillar lc, vår Enzo tex fattar ingenting utan vill bara leka med hundarna runtomkring:) En riktigt rolig hobby där man träffar likasinnade runt om i Sverige o även utomlands. Borzoier är ju jakthundar o användes i ryssland till att döda varg.
I sverige får man inte ha dem till jakt då de är hetsjagare, utan vi simulerar jakt på träningar o lcprov
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 28 juli 2012 20:03
Är det fågelsträcket som hon jagar - ser nästa så ut:D
#5 - 28 juli 2012 20:27
[QUOTE=Kjell Fohrman;bt34622]Är det fågelsträcket som hon jagar - ser nästa så ut:D[/QUOTE]

:) det är så kul, framförallt att man ser glädjen hos hundarna att få göra det de är framavlade att göra
#6 - 10 september 2012 17:05
Häftigt!
Man ser ju att hundar som gillar det verkligen mår bra av det.
Har hört av massa idioter att sånt där är djurplågeri. vilket trams!
Nån dag ska jag ha en Borzoi! dom är så otroligt vackra och mysiga.

Hur många har du? tycker du har krulliga stora hundar lite överallt, har tappat kollen:p
Lägg upp lite bilder på dom! du tar så fina bilder:D

Annons