Lurad?

#1 - 19 januari 2004 18:28
<font color="navy"></font id="navy"><font color="black"></font id="black">För någon dag sen var jag och köpte (trodde jag) svarta svärdbärare, till mitt nystartade akvarium. När jag kom hem så trodde jag först att jag fått tre honor med mig, men sedan märkte jag att en av dom var hane. Han såg likadan ut som min platy-hane. Han har liksom inget svärd som de andra färgglada hanarna har, va d så att de har tagit fel på fiskarna lr finns det svärdbärare utan svärd? *fundersam*<font size="1"></font id="size1"><font face="Verdana"></font id="Verdana">

* Hur ofta behöver fiskar matas?
De fiskarna ja har nu är
* 2 guppy (syrran kom me dom å nåra yngel)
* 5 svärdbärare
* 3 platy
* 2 Slöjstjärtar
* 9 neontetror (10 från början)

En sista fråga, vad gör man om man får för mycket fiskar, kan man lämna in dom någonstans lr ska man "avliva" dom? detsamma gäller om man skulle vilj ha ciklider lr något sånt i framtiden...men akvariet på 112 L är kanske för litet.....?

hoppas det är någon som orkar läsa det här iaf....=)
#2 - 19 januari 2004 18:48
Försök byta eller sälja fiskar du inte vill ha..de fiskar du har låter bra, men slöjstjärtar blir stora och vill egentligen ha större akvarium, så inga fler såna i alla fall, du kan nog få plats med lite fler neontetror? Du får nog en del yngel också som fyller karet..Det finns vissa ciklidsorter du kan ha, men just vilka får någon annan svara på..Din första fråga har jag tyvärr inget svar på..

//Jenny
#3 - 19 januari 2004 19:11
Jag har haft svarta svärdbärare och märkte att hanarnas svärd växte ut väldigt sent. I alla fall på mina. Jag hade dom några år och fick yngel då och då som växte upp.

Annons