[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]Hade en vacker Polypterus (dolio, antar jag, så småningom 60 cm lång i 720 liters tank). Frodades utan probem i 15 år, tills jag råkade ge den den en mördarsnigel som ätit döda, MYRR-förgiftade myror. [/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]Då blev den helt vansinnig och dog snabbt. [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]Annars var en stor, frisk mördarsnigel om dan lagom, året runt (jag hade lagom många i frysen). [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]Fantastiskt luktsinne, spårade tålmodigt och exakt varje snigel (eller laxpellet) mot den svaga strömmen trots med tiden mycket dålig syn. [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]Och sen en blixtattack. [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]Som ung åt den gärna sina medfiskar, men som äldre lät den småjox som guppy vara ifred.[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]Väldigt stillsam och trevlig bekantskap. [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]Även om det var något skräckblandat att sticka ner händerna för att plantera eller rensa, eftersom den kunde anfalla så otroligt snabbt ur bakhåll.[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]En rolig lek var att att låtsas meta den med en liten abborre, som den högg i ytan, och sen hade vi dragkamp, tills betet gick av.[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#333333][FONT=Helvetica Neue][SIZE=14px]/Björn T[/SIZE][/FONT][/COLOR]