Luna 2-4mm

#1 - 4 december 2008 20:27
Går det bra att ha till pansarmalar?
#2 - 4 december 2008 22:30
Länk?
#3 - 5 december 2008 09:43
Det är sand jag köpt? vet inte om det finns någon länk på nätet? Varför jag fågar är att spröten är borta på några av pansarmalarna och jag vet inte om dom va så eller om det är sanden som gjort det. I affären så sa dom att det skulle gå.
#4 - 5 december 2008 14:37
Jag har inte hört talas om denna sanden, vet du vem som är grossisten?
Guest
#5 - 5 december 2008 15:25
ansjo skrev:
Jag har inte hört talas om denna sanden, vet du vem som är grossisten?

Det är Akvastabil: http://akvaforum.no/text.cfm?id=1887
#6 - 5 december 2008 21:42
Anettejt skrev:
OK, då är det inte så konstigt eftersom inte många affärer handlar av dessa...
Fräken666 skrev:
Varför jag fågar är att spröten är borta på några av pansarmalarna och jag vet inte om dom va så eller om det är sanden som gjort det. I affären så sa dom att det skulle gå.
Jag är tveksam att det är sanden som är boven i dramat om dina Corysar, då skulle jag mer tippa på ev. lite sämre vattenkvalité som gjort detta.
Har du haft malarna länge och har du sett om de haft spröten tidigare?
#7 - 6 december 2008 12:01
Jag har haft dom i ca 1 månad och är lite osäker på just denna som är mest angripen, såg även nu att bakfenan är av äten till hälften.
Kan det va en annan fisk som gör detta? Jag har mätt nitritet och det var bra (dropptest) Gjorde vatten byte i går men han ser inte pigg ut.
Akvariet har nog varit i gång ca 2mån startades upp med gammalt filter + att jag kramade ur det i vattnet.
#8 - 6 december 2008 13:36
Jag har för mig att lite högre värden på ammoniak/ammonium kan orsaka problem på skäggtömmarna på pansarmalar, men det är bara ett svagt minne som ligger längst bak i skallen.
Att bakfenan är trasig kan bero på olika saker det med, men är fisken i dålig kondition från början blir fenorna ofta slitna och då brukar det vara svårt att mota ett dödsfall.
Nu hoppas jag att det inte drabbar din fisk, men ser den ut att må allmänt dåligt är det tyvärr stor risk att det blir på det viset:(.
#9 - 6 december 2008 16:22
Jo det är nog sant att den kommer att dö.
Tack för hjälpen.
Lee

Annons