Lugn o ro

#1 - 6 december 2010 20:26
Fiskarna är friska :)
Det var nog svamp dom hade för dom blev friska av svampmed. Har varit kemist och höjt PH värdet, bytt pump så det cirkulerar bättre, köpt bubbelmaskin så det bli bra med syre och lite rörelse... Ser bra ut och känns bra. Lugn och ro...
Ska köpa ett 32 liters (tror jag det var) akvarium och ha som karantän akvarium. Det lärde jag mig ju ganska fort att det är nog bäst att ha helt nya fiskar i karantän innan man sätter i dom i det stora om dom bär på något...

Såg att jag vunnit gissa fisken tävlingen :d Kul! Inte illa pinkat av en trähäst.
Blod svett och tårar, lärde mig många fiskar på vägen innan jag hittade rätt... hihi

Hälsningar från Lotta
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 6 december 2010 21:05
Ja grattis till segern och fundera lite över vilken vinst du vill ha (http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=19). Nano-boken samt L-malsboken finns också med på vinstlistan.

Skönt också att fiskarna har kryat på sig
#3 - 7 december 2010 15:14
Kul med en vinst, grattis till det:D! Ett litet tips är den nya nanoboken som är bland de bästa akvarieböckerna jag läst. Att man sedan kan fixa till ett litet kar på en plats det egentligen inte skulle få plats ett akvarium gör det ännu roligare:)!
#4 - 9 december 2010 07:49
Tack, tack! =) Och tack för tipset!

Annons