Just nu äter mina små raringar, jag har roat mig med att se på. Det är väldigt olika ätbeteende i alla karen:

*Mitt skvättkar, där jag har massor av olika tetror, är som en pirajatank, när man öppnar täckglaset står alla där, mer eller mindre på varandra och slåss verkligen om maten. Idag stod det vita mygglarver på menyn, och för att säkerställa att det åtminstone finns en chans för alla att få mat så tog jag en hel "klump", det ska räcka tänkte jag..... Inte vet jag om alla fick, för det såg ut som ett krig i karet, alla fiskarna for runt och högg efter ALLT som ens skulle kunna påminna om en mygglarv om man har livlig fantasi! 2 minuter, sedan var det slut!

*Sedan var det dags för det största karet, där det simmar paletter, nycklar, botior och några malar. De tittade på myggklumpen, simmade några varv och tog sen en smakbit, simmade runt lite till och de håller på än. De fick för 5 minuter sedan och hälften är kvar. Men jag brukar ge dem lite tid eftersom de äter så långsamt och belevat!

*Sist var det fjärilarna och ungdomarna (palettynglingar) som kastade sig fram, tog in så mycket de kunde och spottade ut igen..... De fick svarta mygglarver för att stimulera fjärilsleken, och det var tydligen gott, men behövde tuggas några gånger...... Deras spottande pågick ca 5 minuter, maten tog slut och de är runda och fina om magarna.

Letar efter en ancistrushona, är så sugen på att försöka leka fram bebisar av dessa bedårande varelser!