Om det brummar och blåser ut luft när du sätter i kontakten så är det en luftpump. Äh bara skojar. Ja det är en luftpump. Lägg den absolut inte i vattnet för då händer det grejer du inte vill.
Monteras är väl att överdriva, det är bara att ställa den bredvid burken. Köp en slang med passande diameter och längd och sätt fast på "pipen" som sticker ut från pumpen (eller om det följde med) och sätt en s.k syresten i den ände som ska ner i burken (färskvara - om det följde med en syresten så är den kanske för gammal och funkar inte så bra). Sen är det bara att tuta och köra. Du kan ändra lufttrycket med den lilla ratten på pumpen, men en slangstrypare är att föredra då den i vissa lägen med rattinställningen kan låta bedrövligt. Den låter rätt illa enligt mig ändå, så jag hoppas du inte ska sova med pumpen i samma rum (den ska stå på dygnet runt - inte stänga av). Om det nu är en äldre modell och den Rena 101 som jag tänker på. Jo, helst så ska pumpen stå ovanför vattennivå, eller med en slangdragning en bit över vattennivå för att undvika eventuell häverteffekt om pumpen stannar och vatten-in-i-pumpen-poff (finns backventiler annars).
Smike