Hur har ni upplevt Lucia? Själv blev man väckt med kaffe och lussebullar vid sju tiden i morse, utav en lucia och en stjärngosse och en mini tomte (min dotter som är 5 mån gammal).
Berätta gärna era bästa eller sämsat lucia minnen.
Jo man har det ju bra med barn som inte är så gamla (3-6 år gamla och den lilla på 5mån).miluhe skrev:Låter mysigt:)
Jag har inte sett röken av en enda Lucia idag, mina barn är för stora nu för att lussa för oss. Sen är det på en Lördag i år så jag kom inte upp så tidigt för att se det på tv
Tamarind skrev:Sambon började jobba kl 5 i morse, och jag fick den strålande iden att lussa för honom så jag ställde klockan på 4 och gick upp för att förbereda! Iklädde mej lucialinne (min gamla studentklänning), rött band runt midjan (en ihopsnurrad julgardin) och luciakrona (julgransbelysningen fasttejpad på huvudet) hållandes bricka med kaffe och lussebullar. Smög först in i sovrummet för att plugga i kontakten till kronan/julgransbelysningen och började sedan sjunga för full hals. Stackars sambon hoppar en halvmeter, stirrar på mej och börjar ställa osammanhängande frågor i stil med "vad har hänt?, hur mycket är klockan?, vad har du på huvudet?". Slutligen tar han på sej en MYCKET bekymrad min och säger " men lilla gumman, är du FULL???". Nej, svarar jag, jag är Lucia! Först då vaknar han tillräckligt för att inse att 1: det är lucia idag, 2: den lysande spretiga törnekronan jag har på huvudet ska följdaktigen föreställa en luciakrona, och 3: jag har som tur var inte börjat med ovanan att ställa klockan på 4 för att gå upp och supa till innan jag ska iväg och jobba... När chocken väl lagt sej så skrattade han till och från i flera timmar, så det var nog en bra början på dagen!
Tamarind skrev:Sambon började jobba kl 5 i morse, och jag fick den strålande iden att lussa för honom...
Hahahaha DEN lucian hade jag velat sett Hahahaha.Tamarind skrev:Sambon började jobba kl 5 i morse, och jag fick den strålande iden att lussa för honom så jag ställde klockan på 4 och gick upp för att förbereda! Iklädde mej lucialinne (min gamla studentklänning), rött band runt midjan (en ihopsnurrad julgardin) och luciakrona (julgransbelysningen fasttejpad på huvudet) hållandes bricka med kaffe och lussebullar. Smög först in i sovrummet för att plugga i kontakten till kronan/julgransbelysningen och började sedan sjunga för full hals. Stackars sambon hoppar en halvmeter, stirrar på mej och börjar ställa osammanhängande frågor i stil med "vad har hänt?, hur mycket är klockan?, vad har du på huvudet?". Slutligen tar han på sej en MYCKET bekymrad min och säger " men lilla gumman, är du FULL???". Nej, svarar jag, jag är Lucia! Först då vaknar han tillräckligt för att inse att 1: det är lucia idag, 2: den lysande spretiga törnekronan jag har på huvudet ska följdaktigen föreställa en luciakrona, och 3: jag har som tur var inte börjat med ovanan att ställa klockan på 4 för att gå upp och supa till innan jag ska iväg och jobba... När chocken väl lagt sej så skrattade han till och från i flera timmar, så det var nog en bra början på dagen!
Fan vad roligt:D:D:D:Dkanske var bakfull bättre ord:D:D:Djag kommer nog skratta lite åt detta hela dagen också om jag tänker efter:)Tamarind skrev:Sambon började jobba kl 5 i morse, och jag fick den strålande iden att lussa för honom så jag ställde klockan på 4 och gick upp för att förbereda! Iklädde mej lucialinne (min gamla studentklänning), rött band runt midjan (en ihopsnurrad julgardin) och luciakrona (julgransbelysningen fasttejpad på huvudet) hållandes bricka med kaffe och lussebullar. Smög först in i sovrummet för att plugga i kontakten till kronan/julgransbelysningen och började sedan sjunga för full hals. Stackars sambon hoppar en halvmeter, stirrar på mej och börjar ställa osammanhängande frågor i stil med "vad har hänt?, hur mycket är klockan?, vad har du på huvudet?". Slutligen tar han på sej en MYCKET bekymrad min och säger " men lilla gumman, är du FULL???". Nej, svarar jag, jag är Lucia! Först då vaknar han tillräckligt för att inse att 1: det är lucia idag, 2: den lysande spretiga törnekronan jag har på huvudet ska följdaktigen föreställa en luciakrona, och 3: jag har som tur var inte börjat med ovanan att ställa klockan på 4 för att gå upp och supa till innan jag ska iväg och jobba... När chocken väl lagt sej så skrattade han till och från i flera timmar, så det var nog en bra början på dagen!