[quote=y0da]Kan väl tillägga att jag även har ett litet 30L kar som jag kör som low-tech. I det karet har jag 5 kardinaltetror, 2 guppys, 2 indiska glasmalar (kan inte ha dem i något annat kar) samt 9 amanoräkor. Där fungerar allt prima! Även trots att jag inte har så jättemycket växter ännu. Har dock en ganska stor microsorium och längs hela bakrutan har jag vallisneria (som f.ö. inte verkar vilja bli så stora..), så det kanske räcker. Matar med en nypa flingfoder om dagen och har inte gjort vattenbyte på 2-3 månader. Har dock tillfört vatten pga avdunstning.[/quote]
Låter som mitt stora och som sagt har jag ju bland annat bandguramis (som ju inte är lika känsliga som dvärgguramisarna) som trivs ypperligt :)
Funderar nu på att köpa in 4 nya dvärgguramihonor (eftersom det är de som strykit med - inga hanar och jag hade ett litet underskott sedan tidigare av honor) och se om de fungerar annars får jag väl bestämma mig för en annan fisksort för jag tycker att det är ett så bra sätt att sköta akvariet då de andra trivs med det. Men visst vore det trist när nu dvärgguramin är så trevlig. Nåja, någon kanske kan bo i mitt lilla :)