Lookie like shit...

#1 - 9 mars 2011 10:24
Ja, det ser ju inte bra ut. Men det är vatten i burken iaf. Så långt, så väl. Blev uppställt i verkstan, det är där jag tillbringar mest tid. Tänkte att det var bra, eftersom jag tror det blir en del pill med det här.

Har en del minnesbilder från olika nano jag gillat och en del planer på skejp. Det ska vara enkelt, det har jag iaf beslutat mig för. Idag ska jag köpa nålar, kommer att användas i inredningen. Hur? Det får ni klura ut. ;)

Nanot kommer att ställas ut på MAF:s utställning till hösten, och jag kan tyvärr lova att det inte blir några fler bilder på det innan dess. Inte heller många kommentarer - men efter att utställningen gått av stapeln så uppdaterar jag här. Alles klaar!!

Hilsen,

/P
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 9 mars 2011 11:18
ja lite snyggare behöver det i alla fall bli för att du skall få något högt betyg från mig patrik;)
#3 - 9 mars 2011 15:05
Hmm... men det är rätt cleant just nu, fin lutning på bottenlagret!! Vattnet har klarnat också!! Kan ta bort filtersvampen, om den stör? *s*
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 9 mars 2011 18:22
[QUOTE=PatrikMalmo;bt33272]Hmm... men det är rätt cleant just nu, fin lutning på bottenlagret!! Vattnet har klarnat också!! Kan ta bort filtersvampen, om den stör? *s*[/QUOTE]
Filtersvamp - jag trodde det var dekorationen. Fast du har ju inte tagit hänsyn till det gyllene snittet när du placerade ut den:D
#5 - 9 mars 2011 19:50
Snyggt men det skulle vara finare med lite mer växter eller så ;);):)

Lycka till i tävlingen:)
#6 - 10 mars 2011 07:53
Kjell, testar lite med förstärkt obalans i inredningen... det fina med filtersvamp är att den flyttas lätt!! Ska placera den i guldläge för att få höga poäng. Funderar på en växt också samt någon slöjstjärt... fast det kanske är overkill. *s*
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 10 mars 2011 09:37
[QUOTE=PatrikMalmo;bt33277]Kjell, testar lite med förstärkt obalans i inredningen... det fina med filtersvamp är att den flyttas lätt!! Ska placera den i guldläge för att få höga poäng. Funderar på en växt också samt någon slöjstjärt... fast det kanske är overkill. *s*[/QUOTE]
Ja det kan då lätt bli "kitsch" av en sparsmakad snygg inredning
#8 - 10 mars 2011 19:03
Stilrent ;)
#9 - 10 mars 2011 23:23
Ja, jag tycker det!! Stilrent!! *s* Annars är det nog ingen kitschvarning här, klurat en del kring växter i afton. Gonna hit it with my best shot...
#10 - 12 mars 2011 10:58
Mm, finns en del att klura på med detta. CO2 eller inte, t ex. Tror jag provar utan först, det finns en del trick att ta till för bra växtlighet ändå. pH har landat lite väl lågt, ligger strax över 5...

Lurar på om V. nana kunde funka ändå, ville gärna åt det intrycket. Blev mycket växtfunderande igår, likaså kring skejp i sig samt koppling till bakgrund. Nå, det finns tid att leka runt.
#11 - 23 mars 2011 09:19
Vad är det egentligen i redmoore-rötterna? *paff* Köpte på mig en liten pinne häromdagen, vilken lades i blöt tillsammans med "vanliga" rötter till några andra akvarium. Vill laka ur dem något innan användning, så jag har kört skållning rätt många gånger. De "vanliga" har helt vanligt färgat vattnet lite gulbrunt. När redmoore-pinnen kom i tog det ett dygn sedan var vattnet grönfärgat!! Tänk typ döende cyano, så har ni färgen. Börjar känna mig tveksam att ens använda den...

Fast det är fin form på den. Typ skogspinne. Sådana samlar jag på, för att citera Martin Ljung.
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 23 mars 2011 09:45
Redmoore färgar ju en hel del och det tar rätt lång tid innan de slutar färga vattnet, men det är knappast något farligt. Har en hel bunt i mitt stora akvarium och där har de inte ställt till med några problem men om jag minns rätt så hade jag dom först i stor tunna utomhus i 1-2 månader (med regelbundna vattenbyten) innan jag tog in dom. Jag tycker nog att t.ex. mopanirötternas färgning håller i sig längre än vad redmoore-rötterna gör.

Red Moore är ju en rot som kommer från Tyskland och där plockas upp från torvmossar. Mopani kommer från södra Afrika.
#13 - 23 mars 2011 09:51
Jag vet ju att det är många som använder redmoore, och har inte sett mer problem med dem än med andra rötter - men jag blev bara så paff över den grönaktiga färgen. Nå, jag skållar dem ett gäng gånger till så är det nog ingen fara.
#14 - 27 mars 2011 23:05
En skog med olika långa PVC rör som orgelpipor skulle balansera upp svampen! Skit i rötter det har alla andra! Ett Kjell sedan inte röstar på din skapelse är smällar man får ta.
#15 - 27 mars 2011 23:07
Variant på mitt tema. Koppla rören till en DAF pump så har du fina skorstenar med rökplym!
#16 - 29 mars 2011 07:35
Isses, nu fick jag mer att klura på... *s* Rökplymer känns... nytt. Otippat, liksom.
#17 - 12 november 2011 10:53
Har lagt upp en projekttråd på PS om hur jag gjorde.

http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?t=14547&highlight=

Annons