Hej på er allihopa!
Jag har länge haft igång en projektstråd på ciklid.se som finns på: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=56423&highlight=banderad . Här kan ni se hur bygget av min nya lokal har växt fram. Jag tänkte dock starta en tråd här nu när de första karen är igång (kan dock inte posta bilder ännu, men funderar lite på att bli goldmedlem).
Lite historik: För två år sedan köpte jag och min sambo ett hus strax utanför en liten håla i Blekinge som heter Johannishus. I detta huset fanns en liten källare som var inredd (väggarna var målade med tegelmönster, stiligt värre ;) ). För att göra en lång historia kort började jag riva ut allt förra sommaren. Under hösten och våren har vi slammat väggarna, flytspacklat golvet, lagt klinkers, målat tak och väggar, installerat vatten och ho, dragit el o.s.v. Detta projekt hade inte varit möjligt utan svärfar och kompisar som har hjälpt till på alla möjliga sätt.
I fredags fyllde jag mina 2 första kar i källaren (som har stått tomma sedan jag köpte dem för ett år sedan). De kar jag kommer att ha från början är:
2st 540 liters
1st 375 liter med BTN
1st 222 liter
1st 125 liter
1st 105 liter
2st 55 liter
Lokalen är på 20 kvadratmeter, så det hade gått att pressa in ganska många kar. Eftersom lokalen är hemma och jag hellre har färre kar som är snygga och sköts väl än många som jag inte riktigt hinner med har jag valt att försöka sätta karen lite luftigt. Målet är väl att tillslut få in 15-20 kar i varierande storlek. Som många här säkert har märkt är jag främst intresserad av ciklider från hela världen. Men jag kommer även ha lite andra fiskar. Som jag tidigare nämnt kan jag inte posta bilder här, men kommer att göra det på ciklid.se. Jag tänkte dock försöka rapportera vad som händer i lokalen även på Zoopet, och är alltid tacksam för kommentarer, råd och idéer. Alltid kul med lite input utifrån. Och vem vet, det kanske är någon här som också funderar på en lokal som kan få lite inspiration.
/Jocke