Lock till akvarium

#1 - 30 december 2009 17:03
tja är lite fundersam har pratat med zoo affären här i stan om lock till mitt akvarium men får inge direkt svar tycker jag. letat på nätet men inte hittat nöe och har jag funnit något så har de inte funnits priser är de non som vet var man kan hitta plast lock till akvarium vill inte ha täckglas pågrund av katterna gärna ligger på de:d
#2 - 30 december 2009 17:24
#3 - 30 december 2009 17:30
Köpa plastskivor och såga till själv kanske går?
#4 - 30 december 2009 17:38
DjTommy skrev:
Köpa plastskivor och såga till själv kanske går?

jo visst men vill ju ha något snyggt med
#5 - 30 december 2009 17:55
Jo det kan jag förstå! :d Tjockare täckglas?
Bilagor:
#6 - 30 december 2009 18:08
DjTommy skrev:
Jo det kan jag förstå! :d Tjockare täckglas?

hehe eller smalare katter
#7 - 30 december 2009 18:19
BlueJ skrev:
hehe eller smalare katter

Ha ha, du matar på bra vill säga..!!
#8 - 30 december 2009 18:46
Heltäckande plåtramp kanske?
#9 - 30 december 2009 18:49
Jag har en femkilos kattj. som vilar på mina täckglas.
Det ena glaset är 75cm långt med ett stort urtag på ena sidan och är 4mm tjockt. Det har även stöd efter ena långsidan.
På den stora burken är glaset 75x 25 cm, 5mm tjockt, också med stöd på långsidan.
Hittills håller de om han inte börjar hoppa.
#10 - 30 december 2009 19:50
DjTommy skrev:
Ha ha, du matar på bra vill säga..!!

hehe nej faktiskt inte de är inte så stora men vill inte ha hår i akvariet enna fäller som en hund och den andra bussar för möe och väger typ 4 o 2,5 kilo men tycker inte om att de är där uppe vill ha något som jag kan känna mej trygg med vill ha ett nytt akvarium men de lär jag se mej i stjärnorna efter har hitat ett 350 liters som jag vill ha och är absolut största jag kan tänka mej men kommer en liten herre i maj och förstör min budjet hehe:D
#11 - 30 december 2009 20:29
BlueJ skrev:
kommer en liten herre i maj och förstör min budjet hehe:D

Grattis, då har du ytterligare ett akvarium att starta upp sedan. ;)

..men för att inte lämna tråden så ska det nog inte vara så svårt att såga till plast och slipa till det snyggt. Ska själv ge mig på det till pojkens akvarium för jag ska ha en skiva med hål för foderautomat.
#12 - 30 december 2009 20:53
tack nej svårt o svårt men ja ideer har man men inga grejor att göra de med hmm
#13 - 31 december 2009 06:37
men pwss och många andra har väl mer eller mindre färdiga plastmoduler att täcka akvarier med som passar de flesta akvariemodeller i normala storlekar dvs :P

finns dock inte i specialmått dock så har du som jag så får du bygga själv, dock ä det inte så svårt och går att bygga både i plast och trä. viktigt bara om du gör i trä att fuktspärra riktigt noga.

mvh

Annons