lock!!!!!!!!

#1 - 10 oktober 2004 09:52
Hej jag har en liten fråga!
Jag har precis satt in en ny bakgrund i akvariet. Och problemet som har kommit är att nu så kommer en av lysrampens rör bakom själva bakgrunden.. är det ngn som vet vart man kan köpa en aluminiumskiva och lägga på? Jag har en heltäckande ramp
#2 - 10 oktober 2004 09:59
Jag förstår inte riktigt måste jag säga... För det första, hur långt sticker din bakgrund ut egentligen?
Vad ska du ha en aluminiumskiva till? Vilket syfte ska den fylla... som sagt, jag förstår inte riktigt vad du menar [:)]
#3 - 10 oktober 2004 10:40
hej heljis jag har ett rubinakvarium med ett lock och lysramp i ett.Och på själva locket så finns det två plastskivor som täcker på var sida av rampen. Och problemet är om man drar rampen framåt så sviktar den bakersta plastskivan eftersom den bara har tre sidor att vila emot.Så därför måste jag ha en mer styv skiva attha som lock. dvs matluckan om du förstår nu?
#4 - 10 oktober 2004 19:39
Hm, nja... jag är nog korkad, visst klarnade det men jag kan fortfarande inte säga att jag har en klar bild framför mig [:D]

Som svar på din fråga i vilket fall; en aluminiumskiva har jag absolut ingen aning om var du kan köpa, kanske något byggvaruhus..? Men jag skulle nog hellre rekommendera en glasskiva eller möjligen en plexiglasskiva.
Lycka till!

Annons