Jag var o kollade på Rusta för ca 2mån sedan. Fast då hade de bara gula kvar. Skulle med vilja ha en blå. Säg till om du hittar någon blå i Linköping. Jag håller ögonen öppna.
Kallkatodsrör har funkat för mig som alternativ, jag har inte använt den slingan som näms här ovan innan utan bara lydioder men kallkatodsrören var helt ok tycker jag, finns på eltema i en isolerad version, observera att man måste sätta högspänningsdelen utanför ev lock så att man inte får kondens eller fukt i den.. kittlar dödsskönt i kistan annars ;)
Jag gjorde månsken med en päronformad 3W LElampa (lågenegeri) från Claes Ohlson som jag målade blå och satt i en lite billig sockel. Funkar fin fint, håller massor med timmar och drar nästan ingen ström
Själva kabeln 169:- tror jag, men det va bara själva belysnings delen.
Sen va man även tvungen att köpa själva ström sladden, det va inget
komplet paket man kunde köpa alltså, den kostade säkert ngt liknande.
Okej, vill ju inte ha batteri drift, och då måste man ju skaffa någon transformator ist o så blir det genast en massa merjobb som VANLIGT när man försöker kommer billigt undan :)
Jag skaffade mig en bunt blå lysdioder från clas olson Art nummer 36-1209.
Sen var det bara att ta en gammal transformator till nån gammal el pryl och sätta mig och löda lite.
Till sist så satte jag fast slingan med blå lysdioder i underkant av lysrampen med Vitt akvarie-sillikon.
Och till sist en timer till dioderna så behöver dom inte vara på för gämnan.
vet inte om de var du som hade en bild med den så kallade armaturen så man såg malarna typ i skymning , tror att armaturen var av typ frigolit eller nått annat material